Laev Imavere on end tõestanud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Graanul Investile kuuluv laev Imavere mahutab 30 000 tonni pelletit.
Graanul Investile kuuluv laev Imavere mahutab 30 000 tonni pelletit. Foto: Graanul Invest

Möödunud aastal asus pelletitootja Graanul Invest oma Suurbritannia ja Hollandi kliente teenindama laevaga Imavere, mille eesmärk oli säästa kütuse- ja transpordikulude pealt ning hoida rohkem keskkonda. See on end ettevõtte teatel ära tasunud.

Graanul Invest kirjutas säästlikkuse aruandes, et 30 000 tonni graanuleid mahutava laeva ostes oli neil ambitsioonikas eesmärk, et see peaks transportima 500 000 tonni pelleteid aastas. «Selle eesmärgiga pidasime võimalikuks säästa üle 1,5 miljoni liitri laevakütust, tuginedes Euroopa laevanduse keskmistele parameetritele,» sedastas Graanul Invest.

Kalkulatsioon oli tehtud võrreldes Imaverega samadel kaubateedel varem kasutatud 7000–9000 tonnise mahutavusega laevadega.

Ettevõtte teatel on nüüd selgunud, et kütuse kokkuhoid on olnud hoopis kahekordne ehk ligi 3,1 miljonit liitrit.

Sellise säästlikkuse põhjuseks ei pea ettevõte ainult laevatüübi vahetust, vaid ka kasutusrutiini. Nimelt hoiab logistikameeskond laeva järjestikku sõidus ja laadimisakendest välja ei jääda.

Graanul Invest lisas, et väiksemate laevade kasutamine on praegusel ajal mõeldav ainult klientide puhul, kelle sadamad suuri laevu ei mahuta. Ka nendel suundadel on nad enda laevastikku hankinud täiendust LNG laevade näol, mis mahutavad ligi 9000 tonni graanuleid. «Tänu uudsele tehnoloogiale ning puhtale kütusele peaksid need viima logistikaahela säästlikkuse täiesti uude ajastusse,» märgib ettevõte.

Tagasi üles