Automüügi kokkuvõte näitab, et järvamaalased hindavad kasutatud autode asemel uusi sõidukeid: ainuüksi Paide Amservist soetatud 165 sõidukist 92 olid uued. Peamiste põhjustena tuuakse välja oluliselt madalamat kütuse- ja hoolduskulu, aga ka paremat turvavarustust ning üleüldist mugavust.
Loe, mitu uut autot eelmisel aastal Järvamaal müüdi
Amservi Paide esinduse juht Olev Põldme selgitab, et enamasti hakatakse uue auto peale mõtlema siis, kui senine sõiduauto kulutab 100 kilomeetri puhul üle seitsme liitri kütust ning vajab sagedast hooldamist. “Uute autode puhul on Järvamaal kindlasti kõige populaarsemaks olnud viimastel aastatel just erinevad hübriidautod, sest need on muutunud üha võimsamaks ega ole täna vaid keskkonnasõprade eelistuseks,” selgitab Põldme.
Kõige kiiremini on Järvamaal kasvanud just hübriid-linnamaasturite populaarsus. Põldme sõnul on peamiseks põhjuseks ilmselt see, et tegemist on küll ühelt poolt võimsate, kuid samas kütuse- ja ülalpidamiskulude poolest ökonoomsete sõidukitega. “Võimalus soetada ökonoomne hübriid, mis kiirendab sarnaselt sportautodega nullist sajani umbes kaheksa sekundiga, on olnud oluliseks põhjuseks, miks ka järvamaalased seda aasta-aastalt üha enam eelistavad,” tõdeb Põldme.
Eestlaste üleüldist lembust hübriidide vastu tõestab ka asjaolu, et ainuüksi 40% uutest Eestis müüdud Toyota sõiduautodest on hübriidmootoriga - seda on ligi kaks korda enam kui mujal Euroopas. “Praegu on meie autopark Eestis selgelt üks Euroopa vanim ja saastavaim, aga hübriidide kasvav populaarsus ilmselt muudab seda peagi,” usub Põldme.
Samuti on järvamaalaste jaoks üha olulisemaks argumendiks ka turvalisus. “Praegu on paraku nii, et autod, mis on rohkem kui kümme aastat vanad, seavad sõitjad tegelikult üsna ohtlikku olukorda, sest nende turvavarustus pole uute autodega võrreldav,” märgib Põldme. “Lisaks tugevamale kerele sisaldavad uued autod palju erinevaid indikaatoreid, mis õnnetusi ennetavad või neid ära hoida aitavad: näiteks andurid, mis pimedas liikuvaid jalgrattureid, metsloomi ja jalakäijaid märkavad ning autot ise pidurdavad, või siis pikivahejälgija, mis vajadusel ise kiirust vähendama hakkab, kaitstes juhti võimaliku kokkupõrke eest.”
Kui ühtekokku võeti eelmisel aastal Eestis arvele 17 717 sõidu- ja tarbeautot, siis 2229 neist müüdi turule Amservi poolt, sealjuures 165 neist Järvamaal.