Aprillis mõõdetakse õpilaste digipädevust

Kuido Saarpuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SA Innove

Innove koostöös HITSA ning Haridus- ja Teadusministeeriumiga korraldab üldhariduskoolide 9. ja 12. klassi ning kutsekoolide 3. kursuse õpilastele katselise digitasemetöö. Valimikoolid teevad tasemetöö 1.- 5. aprillini, teised koolid, kes osalemissoovi avaldasid, saavad testi teha 8.- 26. aprillini. Valimisse kuuluvad 3219 õpilast: 64 kooli 9. klasside, 60 kooli 12. klasside ning 25 kutseõppeasutuse õppurid. 

 

Innove e-hindamise peaspetsialist Katariina Vainonen rõhutab, et digipädevuse tasemetöö ei ole riiklik hindeline kontrolltöö, vaid on loodud õpilaste digipädevuse väljaselgitamiseks. „Tasemetööga ei hinnata üksiku õpetaja tööd, vaid kooli kui terviku, sh kõigi õpetajate ja lapse ühispingutuse tulemust. Pärast testi sooritamist saab iga õpilane enda kohta sõnalise tagasiside ning kool saab tagasiside selle kohta, kuidas tema õpilastel testis läks,“ selgitab Vainonen.

Digipädevus on üks kaheksast üldpädevusest, mis on ka riiklikes õppekavades kõikide ainekavade osaks. Eesti laste digipädevuse taseme ja digiseadmete kasutamise valmisoleku mõõtmiseks on Tartu ja Tallinna ülikooli teadlased välja töötanud digipädevustesti, mis põhineb HITSA loodud õpilaste digipädevusmudelil. Eelmisel aastal katsetati esmakordselt digipädevustesti ning selle tulemused näitasid, et testiversioon osutus õpilastele liiga lihtsaks. Seejärel jätkas Innove digipädevuse tasemetöö arendamist ning käesoleval aastal teevadki õpilased juba uuendatud tasemetöö. Test on koostatud sama mudeli põhjal.

Testis on 45 ülesannet, mis kontrollivad õpilaste oskust infot otsida, digimaailmas tekkivate probleemide lahendamisoskust ning lihtsamatest programmeerimiskeeltest arusaamise oskusi. Lisaks mõõdetakse teadmisi Eestis pakutavate e-teenuste kohta, digimaailmas turvalise käitumise ning digitaalse sisu loomise kohta. Täiendavalt on testis 13 hoiaku- ja käitumisküsimust, mis peegeldavad Eesti laste digitehnoloogia kasutamise harjumusi. 

Innove e-hindamise peaspetsialist Katariina Vainonen rõhutab, et digipädevuse tasemetöö ei ole riiklik hindeline kontrolltöö, vaid on loodud õpilaste digipädevuse väljaselgitamiseks.

Tasemetöö tulemused ilmuvad Eksamite Infosüsteemi (EIS) valimis olevatele õpilastele hiljemalt 12. aprillil. Samuti näeb EISist kooli esindaja oma kooli õpilaste tulemusi. Õppeaasta lõpuks koostab Innove koondraporti kõikide valimis olevate õpilaste tulemuste kohta. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles