MTA infosüsteemides toimub laiaulatuslik katkestus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Maksu- ja tolliameti (MTA) infosüsteemide plaaniline katkestus kestab alates 3. mai pealelõunast kuni eeldatavalt 8. maini, mille vältel on peatatud e-maksuameti/e-tolli ja MTA andmebaasidega seotud X-tee teenuste töö, samuti ei ole sel ajal võimalik teha muid päringuid MTA infosüsteemidesse.

 

MTA teenuste osakonna juhataja Triin Raaperi sõnul on katkestus tingitud e-maksuameti/e-tolli tehnilistest ümberkorraldustest ja sellisel kujul paraku vältimatu. „Infosüsteemide kasutamise piirang tekitab paljudele meie klientidele nende päevade jooksul kindlasti teatavat ebamugavust, kuid selle tulemusel saame pakutavad e-teenused muuta uuenduslikuks, töökindlamaks ning automatiseeritumaks. Praeguses etapis loome paremaid lahendusi kasutajate, isikute, pääsuõiguste ja autentimise haldamiseks,“ märkis Raaper.

„Üldine soovitus kõikidele kasutajatele on planeerida kõik MTA infosüsteemide ja andmebaasidega seotud toimingud enne või peale katkestust. Kui MTA-ga seotud X-tee teenused on tõenäoliselt kasutatavad juba 6. maist ehk töönädala algusest, siis e-maksuameti/e-tolli taasavamiseni võib eeldatavalt minna kuni 8. maini,“ lisas Raaper.

Tollitoimingute ja muude vältimatute teenuste jaoks on ette nähtud asendustoimingud paberkandjatel, mille kohta leiab täpsemat informatsiooni MTA kodulehel: https://www.emta.ee/et/e-maksuametie-tolli-info-ja-uudised#3-8-mai  

Lisainfo korral palutakse pöörduda kliendiinfo telefonile:

·         Ärikliendi infotelefon – 880 0812

·         Erakliendi infotelefon – 880 0811

·         Tolliinfo – 880 0814

Tagasi üles