Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuhi Tõnu Vääti sõnul on viimastel kuudel jõudnud e-liitu mitmel korral infot välismaistes e-keskkondades levitavates petuskeemidest. „Kõige enam on probleeme oksjonikeskkondadega väljaspool Eestit, kust on soetatud kasutatud asju – päikesepaneele, kasutatud autosid, väiketehnikat – mille tegelik seisukord, läbisõit, varustus ei vasta pakkumises kirjeldatule,“ kirjeldab Väät.
Lisaks tegutseb piiri taga hulgaliselt e-poode, mis müüvad tuntud brändide tooteid teistest pakkujatest märkimisväärselt odavamalt. „Kui hind on ikka ahhetamapanevalt odav, tasub olla ettevaatlik. Kui sa ei ole müüjast enne midagi kuulnud, veebist ei ole võimalik leida müüja kontaktandmeid või e-poe enda lehel puuduvad kommentaarid või tagasiside ostjatelt – on mõistlik olla skeptiline,“ sõnab e-liidu tegevjuht.
Vääti sõnul kasutavad sellised e-poed peamiselt kaht stsenaariumi. Umbes kaks nädalat pärast tellimuse tegemist saadetakse vabandav e-kiri, kus teatakse, et soovitud kaupa pole ning raha kantakse tellijale tagasi. „Kogusummast on küll maha arvavatud 1,6-eurone „käitlustasu“, mis pole niivõrd suur summa, et keegi selle pärast kaebuse esitaks. Teisalt, kui iga päev teeb e-poodi paartuhat sarnast tehingut, teeb see kokkuvõtteks päris suure summa.“
Teine reegel on tühja paki või hoopis vale, odavama toote saatmine.
Teine reegel on tühja paki või hoopis vale, odavama toote saatmine. „Tehingust jääb järgi elektrooniline teekond – saatja näeb, et oled kauba kätte saanud, mistõttu on hiljem väga keeruline tõestada, et sa ikkagi ei saanud seda toodet. Seepärast on mõistlik juba kulleri juuresolekul pakk avada. Kui sisu ei vasta tellitule, tasub see kullerile tagasi anda või fikseerida probleem tunnistaja juuresolekul,“ soovitab Väät.