Rahvusvahelised pakid jõuavad ka pakiautomaati

Anne Põder
Copy
Postitöötajad soovivad füüsilisi kokkupuuteid klientidega viiruseohu ajal viia minimaalseks.
Postitöötajad soovivad füüsilisi kokkupuuteid klientidega viiruseohu ajal viia minimaalseks. Foto: Anne Põder

Edaspidi võib juhtuda, et välismaalt tellitud paki saab inimene ootamatult kätte hoopis oma elukoha läheduses asuvast pakiautomaadist.

Alates juulikuust hakkab Omniva rahvusvahelisi pakke järk-järgult väljastama ka pakiautomaatidest. Seni on olnud võimalik välismaalt kaupa pakiautomaati tellida vaid Aliexpressist.

Juulist hakkavad automaatidesse jõudma ka teised välismaised saadetised, mis varem jõudsid klientidele postkontoritesse. Kuna otsus, kas pakk liigub pakiautomaati, postkontorisse või postkasti, tehakse eestisse jõudmisel logistikakeskuses, võib pakk edaspidi jõuda kliendini ootamatult ka pakiautomaadi kaudu, ilma, et automaadi andmeid tellimusse oleks sisestatud.

Omniva pakiautomaatide võrgu juhi Evert Rööpsoni sõnul on rahvusvahelise pakivoo pakiautomaati suunamisel mitu märkimisväärset kasutegurit. „Pakke automaatidesse suunates lööme mitte kaks, vaid kolm kärbest ühe hoobiga. Esiteks võimaldab see meil paki kliendini toimetada kiiremini ning kliendi jaoks mugavamalt. Teisalt aitab see paremini kasutada üha laienevat pakiautomaatide võrku ning kolmandaks, leevendada kõrghooajal suurtest pakimahtudest tingitud ülekoormust postkontorites“ selgitas ta.

Nii nagu on postkontoritel, nii saavad ka pakiautomaadid omale edaspidi teeninduspiirkonnad. See tähendab, et kindla piirkonna aadressidele hakkavad vastama konkreetsed selles piirkonnas asuvad pakiautomaadid. Kui saadetis on sobiva suurusega, sel on olemas telefoninumber ning piirkonna automaadis on ruumi, saab klient sellele lihtsamini kätte juba pakiautomaadist. 

Kuna kõige sagedasemaks takistuseks pakiautomaati saatmisel on puuduolev telefoninumber, siis tasub paki saatjale rõhutada, et ta lisaks saaja andmete juurde ka telefoninumbri. Paljude e-poodide puhul on telefoninumbri lisamine juba tavaliseks kujunenud, mõndade puhul tasub seda aga tarneinfo kommentaaride sektsioonis eraldi rõhutada.

Kuna pakiautomaadi kapid ei ole kummist, siis suuremad saadetised, mis pakiautomaadikappi ei mahu, tulevad endiselt inimesele postkontorisse või kullerteenuse puhul koju. Kõige väiksemate lihtsaadetiste puhul säilib ka variant need postkasti postitada.

Juhul kui tingimused seda võimaldavad, siis ei hõivata väikse pakiga pakiautomaadikappi ning postitatakse see jätkuvalt kliendi postkasti. Väike pakk, mis oma mõõtmetelt mahuks küll postkasti, võib teinekord saabuda siiski ka postkontorisse või pakiautomaati, juhul kui tegemist on tähitud saadetisega.

Eesti inimesed armastavad pakiautomaate. Seetõttu võib vahel tekkida ka olukord, kus tavapärases nii-öelda kodupakiautomaadis on ruum otsas. Muretsemiseks pole põhjust – sel juhul võidakse kiiruse huvides pakk toimetada teise lähedalasuvasse automaati või postkontorisse. Sel juhul arvestatakse loomulikult, et uus sihtkoht kliendi elukohast liiga kaugele ei jääks.

Juhul kui pakk on jõudnud siiski kliendi jaoks ebasobivasse automaati, on võimalik see pakk tasuta suunata postkontorisse. Samuti, kui klient ei soovi, et tema pakid postkontori asemel pakiautomaati jõuaks,  saab sellest Omniva klienditeenindusse helistades teada anda ning sel juhul tulevad pakid edaspidi vaid postkontorisse. Sel juhul tuleks helistada samalt numbrilt, mis on pakkidele kontaktnumbriks märgitud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles