Lapsed ja noored saavad oma ajalehe

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Postimees Juunior
Postimees Juunior Foto: Tiit Reinberg / Järva Teataja

AS Postimees Grupp tõi eile ligi 800 kauplusse üle Eesti müügile esimese lastele ja noortele mõeldud nädalalehe Postimees Juunior.

Postimees kirjastab uut nädalalehte Norra meediafirma Aftenposten litsentsi alusel, mis annab samalaadset toodet edukalt välja juba kuuendat aastat. Aftenposteni peatoimetaja Espen Egil Hanseni ütlust mööda on Aftenposten Junior tõhusalt toetanud ka nende põhitoote, päevalehe Aftenposten turundust ja mainekujundust, kusjuures noorte nädalelehe esimesed sihtrühmad Norras on lastevanemad ja vanavanemad ning alles seejärel lapsed ja noored. Nädalalehe usaldusväärsuse lastevanemate silmis tagab ka asjaolu, et väljaanne ei müü reklaami.

Postimees Grupi juhatuse esimehe Andres Kulli selgitusel on Postimees Juunior igati tõsine ajakirjandus ja järgib selle kõiki reegleid. "Fenomen peitubki tõelisuses – päris oma ajaleht lastele! Kusjuures osa lehes sisalduvast on laste endi loodud," ütles ta.

Kull lisas, et enim sobib väljaanne 8–14aastastele, kuid Norra kogemuse põhjal viskavad lehele kindlasti pilgu peale ka nende vanemad. "Kirjutame enamasti samadel teemadel nagu Postimees, meie ülesanne on päevakajalised teemad lastele arusaadavalt lahti kirjutada. Iga sõna selles lehes omab suurt kaalu. Leht võiks olla ka tugev ühenduslüli teoreetilise kooliprogrammi ja päriselu vahel, luues päevasündmustele seoseid õpikutarkusega," selgitas ta.

Igal kolmapäeval ilmuma hakkava 24-leheküljelise nädalalehe eesmärk on õpetada noori omakeelset ajakirjandust tarbima ja seda mõningal määral ka tegema.

Igal kolmapäeval ilmuma hakkava 24-leheküljelise nädalalehe eesmärk on õpetada noori omakeelset ajakirjandust tarbima ja seda mõningal määral ka tegema. "Paljud täiskasvanudki ei tea, mida tähendab juhtkiri, kus on faktid, kus väide, või mis on arvamus. Juuniori lugeja peaks selle endale küll selgeks saama. Lisaks tuleb harjumus tarbida omakeelset meediat ja olla ühiskonna aktiivne liige," ütles Kull.

Vaatamata nutimaailma võidukäigule on Kull lootusrikas, et Postimees Juuniori saadab peagi edu ja jõuab vähemalt 5000 tellijani. "Seisame eesti rahvuse, keele ja kultuuri kestmise eest ning kasvatame endale uusi lugejaid!" sõnas ta. (JT)

Tagasi üles