Plastikteelõigu paigaldamist vaatama tulnud MacReburi kaasasutaja Gordon Reid loodab, et äsja valminud teelõik annab hea võimaluse tehnoloogiat siinsetes tingimustes katsetada ning on esimene samm ettevõtte tehase avamiseks Eestis. “Usume, et siinses kliimas, kus niiskust on palju ning temperatuur võib kõikuda +30 kraadist suvel kuni lausa -30 kraadini talvel, tulevad meie tehnoloogia head omadused eriti hästi esile. Plastikut sisaldav asfalt on paindlikum ning talub paremini ilmastikumuutustest tingitud kahanemist ja paisumist, mis vähendab pragude ja löökaukude teket. Järgmise sammuna loodame siia rajada ka esimese plastikasfaldiga maanteelõigu ning tulevikus näeme Eestit hea asukohana uue tehase avamiseks, mis varustaks kohalikest plastikjäätmetest toodetud graanulitega asfalditootjaid nii Balti riikides kui ka Põhjamaades,“ selgitas Reid.
Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalameti juhataja Ain Valdmann tunnistab, et ehitaja poolt välja pakutud plastikjäätmete kasutamisel põhinev asfaldi tootmise tehnoloogia tekitas algselt palju küsimusi. Ühiste arutelude tulemusel said need küsimused vastused ning testlõigu eesmärk ongi praktikas ära proovida, kuidas tehnoloogia meie tingimustes töötab. „Tallinna linn on äsja esitanud taotluse kandideerimaks Euroopa rohelise pealinna tiitlile, mille eesmärgiks on tunnustada pingutusi, mida linnad teevad keskkonna ja elukvaliteedi parandamiseks. Kui kohalikke plastikjäätmeid on teedeehituseks võimalik ümber töödelda ja tee kvaliteet meie kliimasse sobib, siis on see võimalus, mida linn tulevikus võiks laiemalt kasutada,“ lisas Valdmann.
REIDI TEE
Reidi tee on uus loodav tänav Tallinnas, mis ulatub Russalka ristmikust kuni Lootsi ja Tuukri tänava ristmikuni. Projekti käigus ehitatakse 1,9 km ulatuses uus teetrass ning rekonstrueeritakse 1,4 km ulatuses olemasolevaid teelõike, rajatakse uusi ja rekonstrueeritakse olemasolevaid kergliiklusteid ja jalgteid kokku 10,5 kilomeetrit. Projekt valmib käesoleva aasta lõpuks ning selle ehitajad on Verston Ehitus ja KMG Inseneriehitus.