Ekspertkomisjon hakkab alushariduse õppekava parandusettepanekuid läbi töötama

Copy
Lapsed. Pilt on illustratiivne.
Lapsed. Pilt on illustratiivne. Foto: Johannese Kool Ja Lasteaed Rosmal

Alushariduse õppekava tööversioonidele saabus rohkesti tagasisidet – kokku saabus 66 arvamusavaldust ja pöördumist. Tuginedes senisele tööle ja saabunud tagasisidele asub loodav ekspertkomisjon koostama õppekava eelnõu.

„Suur mure alushariduse tuleviku pärast tõi kaasa väga elava diskussiooni ning mul on hea meel, et paljud eksperdid ja huvigrupid otsustasid oma ettepanekud ja kommentaarid ka kirja panna ning ministeeriumile saata,“ sõnas asekantsler Kristi-Vinter Nemvalts.

Detsembris moodustab ministeerium ekspertkomisjoni, kes alustab tagasiside läbitöötamisega. Komisjonis saavad juhtrolli ülikoolide eksperdid ning sinna hakkavad kuulma ka mõlema senise töörühma esindajad.

Ekspertkomisjon alustab kogunenud tagasiside analüüsimisest, uue õppekava teksti aluseks on nii esimese töörühma ettepanekud kui teise töörühma tööle saabunud tagasiside. Komisjoni ülesandeks saab panna kirja nii õppekava tekst kui selle teoreetiline raamistik. Enne otsuste langetamist on kavas ka kaasamis- ja tutvustusring.

Lisaks alushariduse õppekava koostamisele tehakse tööd ka alushariduse seaduse väljatöötamiseks – ministeeriumil on eesmärk on 2020. aastal mõlemad alusharidust reguleerivad olulised õigusaktid valmis saada.

Järvamaa lasteaednikud rääkisid alushariduse teemal kaasa oktoobri lõpus ilmunud loos. Enamasti leiti, et praegu on alushariduse õppekava edasi mindud kiirustades ning et arvestada tuleks ka varasema ekspertgrupi tööd. 

Tagasi üles