Türi ja Paide inimesed tavatsevad hädas valida numbrit 110

Kuido Saarpuu
Copy
Hädaabinumber 112.
Hädaabinumber 112. Foto: Arved Breidaks / Lõuna-Eesti Postimees

29. veebruaril 2020 suletakse seni politsei kutsumiseks kasutusel olnud vana lühinumber 110. Järvamaalt tehti möödunud aastal vanale politsei lühinumbrile hinnanguliselt kakssada kõnet, neist üle poole tehti Paidest ja 20% Türi vallast.

Alates möödunud aasta suvest informeerib automaatteavitus helistajaid nende kõne suunamisest hädaabinumbrile 112. 1. märtsist 2020 kõnesid ei suunata ja automaatteavitus informeerib helistajat, et number on suletud ja valida tuleks 112. Politsei vana lühinumbri sulgemine lõpetab riikliku projekti ühtse hädaabiteenuse loomiseks ja selle tulemusel jääb Eestis kasutusele üks hädaabinumber 112, kust saab kutsuda appi nii politseid, päästet kui ka kiirabi.

Üks oluline põhjus, miks abivajajatel tuleb eelistada numbrit 112 on kahtlemata kiirus. „Hädaabinumbrile 112 tehtud kõne tuleb meie süsteemi ilma suunamise ja automaatteavituseta. Teine ja veelgi olulisem põhjus on see, et helistajate täpsem positsioneerimine on võimalik vaid hädaabinumbrile 112 valides,“ kirjeldas Häirekeskuse Lääne keskuse juhataja Küllike Uzjukin.

Politseid saab numbrilt 112 kutsuda juba aastast 2015 ja enamik abivajajatest on selle muudatuse juba omaks võtnud. „Häirekeskus vastab aastas miljonile hädaabikõnele. Viie aastaga on politsei vana lühinumbri valijate hulk järjekindlalt langenud. Olles alguses hinnanguliselt 30% ja tänaseks 2%. Kuigi protsentuaalselt on see Häirekeskusele tehtavast miljonist kõnest väike hulk, räägime me hinnanguliselt siiski 10-20 000 kõnest,“ kirjeldas Uzjukin.

Järvamaalt tehti möödunud aastal vanale politsei lühinumbrile hinnanguliselt kakssada kõnet, neist üle poole tehti Paidest ja 20% Türi vallast.

Olukorra leevendamiseks ja veendumaks, et kõik hädasolijad saavad abi, monitoorib Häirekeskus alates 1. märtsist kuni 1. märtsini 2021, kas vale numbri valinud siiski pöörduvad pärast 112 numbrile.

„Peame olema kindlad, et keegi ei jää abita ja selleks proovime veenduda selles, et kõned jõuaksid siiski abiandjateni,“ kinnitas keskuse juht.

Ühtlasi paneb Häirekeskus inimestele südamele, et üle vaadataks erinevad teavitusmaterjalid majutusasutustes ja avalikes infokanalites, kus peab olema kirjas hädaabinumber 112, mitte muud numbrid.

„Pöörake tähelepanu, et erinevad stendid, voldikud, bülletäänid, reisi- ja matkajuhid, turismitaludes ning hotellides olevad meelespead oleks kaasajastatud,“ ütles Uzjukin.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles