17. jaanuaril kell 9 algab E-toetuse keskkonnas elektriliste sõidukite ostutoetuseks taotluste esitamine ning kestab kuni 600 000-eurose taotlusvooru täitumiseni. Toetuse summa ühe sõiduki kohta on 5000 eurot ning elektrisõiduki hind võib olla kuni 50 000 eurot käibemaksuta.
Algab elektriliste sõidukite ostutoetuseks taotluste esitamine
„Taotlusi sai E-toetuse keskkonnas sisestama hakata juba möödunud aasta 18. detsembrist ning seni on huvi olnud üle ootuste suur,“ sõnab KIKi toetuste ja teenuste osakonna juhataja Antti Tooming. „Vaatame esitatud taotlused läbi nende laekumise järjekorras maksimaalselt 70 päeva jooksul. Kui taotlus on menetlusse võetud, siis hindame selle lõpuni ja anname taotlejale võimaluse vajadusel puudusi parandada. Kindlasti ei tähenda taotluses puuduse leidmine automaatselt, et taotleja on toetusest ilma jäänud,“ selgitab Tooming. „Rõhutame veel, et kui tekib probleeme taotluse sisestamisel, esitamisel ja hilisemates toimingutes, siis võib julgesti pöörduda KIKi töötajate poole. Soovime igati abiks ja toeks olla,“ lisab ta.
Peamised tingimused
Taotlejateks võivad olla Eesti e-äriregistris registreeritud ettevõtjad ja Eesti isikukoodi omavad füüsilised isikud.
Toetame uute täiselektriliste M1 ja N1 kategooria sõidukite ostu.
Toetuse summa sõiduki kohta on 5000 eurot. Elektrisõiduki hind võib olla kuni 50 000 eurot käibemaksuta.
Elektrisõidukiga tuleb nelja aasta jooksul läbida vähemalt 80 000 kilomeetrit ning sellest vähemalt 80% Eestis. Ostutoetust saanud sõiduki omanik on kohustatud nelja aasta jooksul andma KIKile infot läbitud kilomeetrite kohta. Selleks paigaldatakse kas toetuse saaja nõusolekul sõidukile meerik või edastab isik kord aastas KIKile läbitud kilomeetrite summa.
Elektrisõiduki esimese 80 000 kilomeetri läbimiseks kulutatud energiakulu ulatuses tuleb tarbida taastuvenergiat.
Maksimaalselt toetatakse 15 sõiduki ostmist ühe ettevõtjast taotleja kohta ning ühe sõiduki ostmist füüsilisest isikust taotleja kohta. Eraisikutele makstavast toetusest peab KIK tulumaksuseaduse kohaselt kinni tulumaksu.
Elektrisõiduk tuleb kindlustada kaskokindlustusega kuni läbisõidunõude täitmiseni.
Toetuse saamiseks tuleb elektrisõiduk soetada Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) poolt tunnustatud automüüjalt. Kui toetuse saaja ei soovi autot soetada AMTELi tunnustatud automüüjate nimekirjas olevalt automüüjalt, on lubatud auto soetada ka Euroopa majanduspiirkonna riigist või Šveitsist elektriauto valmistajalt, ametlikult esindajalt või valmistaja või ametliku esindaja poolt tunnustatud edasimüüjalt. Sel juhul tuleb toetuse saajal esitada KIKile dokumendid, mis kinnitavad automüüja vastavust kehtestatud nõuetele.
Taotluse juurde tuleb esitada auto müügipakkumus, kuid võib esitada ka auto ostu-müügilepingu. Oluline on silmas pidada, et auto ostu-müügilepingut ei võinud sõlmida varem kui määruse jõustumise kuupäeval, milleks oli 16. detsember 2019.
E-toetuse keskkonda saab siseneda siin. Täpsema info taotlusvooru tingimuste kohta leiab koos korduma kippuvate küsimustega KIKi kodulehelt või saab küsida projektikoordinaator Aive Haavelilt (aive.haavel@kik.ee, 6 274 318).
KIK annab esimese taotlusvooru sulgemisest 600 000-eurose eelarve täitumise korral teada oma kodulehel ja sotsiaalmeedias ning pressiteate vahendusel. Samuti suletakse siis E-toetuse keskkonnas taotluste esitamise võimalus. Kogu meetme maht on 1,2 miljonit eurot.
Toetust antakse Euroopa Liidu kasvuhoonegaaside lubatud heitkoguse ühikutega kauplemissüsteemi enampakkumistuludest ning toetusmeetme töötas välja Keskkonnaministeerium.