2019. aastal vastas Häirekeskus hädaabinumbril 112 tulnud 957 668 kõnele, mille kogukestvuseks oli üle 30 000 tunni. Neist 395 198 juhul saadeti appi politsei, pääste või kiirabi. Ilmastikul on inimeste abivajadusele märkimisväärne mõju ja nii kujunes tavapärasest jahedam suvi nii kõnede kui ka reageerimist vajavate juhtumite osas rahulikumaks. Samas oktoobris ja detsembris Eestit räsinud tormid kergitasid ööpäevas laekunud kõnede hulga kahekordseks ehk Häirekeskusele laekus üle 4000 kõne ööpäevas.
Abivajaduse jaotumine on seotud asustustihedusega. Nii tehakse pea pooled kõned (46%) hädaabinumbrile 112 Tallinnast ja Harjumaalt. Peamiselt vajatakse Häirekeskuselt abi meditsiiniküsimustes ja nende väljakutsete hulk on 62% kõikidest väljakutsetest. 32% puudutavad politseid ja pääste valdkonna reageerimist vajavaid sündmusi on 6%.
Peadirektor Kätlin Alvela sõnul joonistub Häirekeskuses vastatud kõnedest välja selgelt grupp inimesi, kelle probleemi juurestik ei peitu selgelt ühe asutuse vastutusalas.
2019. aastal vastas Häirekeskus hädaabinumbril 112 tulnud 957 668 kõnele, mille kogukestvuseks oli üle 30 000 tunni.
„Eelmisel aastal pöörasime tähelepanu, kes ja millistel põhjustel aastas kõige rohkem Häirekeskusesse helistab. Selgus, et üks Tallinnas elav mees valib aastas hädaabinumbri 112 üle 2000 korra. Kõigil 2000 korral tuleb Häirekeskuse päästekorraldajal aru saada, kas see inimene vajab politsei, kiirabi või pääste abi. Enamasti mees siiski nende abi ei vajanud. Samas tema probleemide mõistmine on päästekorraldajatel keeruline, sest kohati on see jutt äärmiselt segane või kostub telefoni vaid sõimu,“ selgitas Alvela.
Möödunud aastal võtsime fookusesse kümme enim Häirekeskusesse helistanud inimest ja proovisime aru saada, mis on nende kõnede põhjuseks. Selgus, et kokku tegid need kümme inimest 10 874 kõnet numbrile 112. Kokku kulus nende abivajaduse väljaselgitamiseks 114 tundi ja reaalselt vajasid nad abi üksikutel juhtudel. Alvela sõnul on nende kümne inimese puhul ühiseks nimetajaks probleemid vaimse tervise, alkoholi ja üksildusega. „Meil tuleb märgata inimesi enda ümber ja mõista nende probleeme. Meile märkimisväärsel hulgal kõnesid teinud inimestel on kahtlemata vaja abi, kuid Häirekeskus ja hädaabinumber 112 ei saa neid aidata. Samas on nende selliste probleemidega tegelemine oluline, sest sellised kõned võivad võtta võimaluse liinile pääseda neil, kes päriselt sel hetkel kiiret abi võivad vajada,“ sõnastas Alvela riski, mis nende kõnedega kaasneb.