Häirekeskuse infoliinil võtavad koha sisse naiskodukaitsjad

Triin Rannu (vasakul) ja Maili Antons hakkavad järgnevatel nädalatel vabatahtlikuna töötama häirekeskuse infoliinil 1247.

FOTO: Urmas Glase

Täna õhtul häirekeskuse uuele infoliinile 1247 helistades võivad toru teises otsas teid tervitada Järvamaa naiskodukaitsjad Maili Antons ja Triin Rannu.

Kell 18 algab Tallinnas häirekeskuses koolitus ja hilisõhtul võtavad naiskodukaitsed testtundide käigus koha sisse infoliini telefoni juures.

Eile sünnipäeva tähistanud Triin Rannu kinnitas, et otsus vabatahtlikuna appi minna, ei sündinud sünnipäevalauas, vaid nõusoleku häirekeskuse infoliinile appi minna küpses mitu kuud tagasi.

"Kutse tänasele õppepäevale saadeti juba mitu nädala eesti, enne kui praeguse olukorra tõsidus ilmnes," rääkis Rannu.

"Infoliinil töötamine tundus jõukohane, isikuomadused vastavad ja sotsiaalpedagoogina erialane ettevalmistus sobiv," loetles Antons argumente, mis aaitasid tahtmisele aidata leida sobiliku väljundi.

28. jaanuaril oli häirekeskuses esimene õppepäev, kus vabatahtlikud pidid ka hindama enda stressitaluvust, võimeid ja oskusi telefonipäringutele vastata. Nii, et naised pole enam rohelised ja osa väljaõppest on juba varem läbitud.

"Sotsiaalpedagoogina arvan, et tulen mures inimeste abistamisega infoliinil toime. Naiskodukaitsjatena oleme läbinud mitu psühhosotsiaalse esmaabi koolitust," kinnittas Antons.

Maili Antons selgitas, et häirekeskus on infoliini avamist ette valmistanud juba pikka aega ja plaaniliselt oleks pidanud 1247 infoliin tööd alustama ka ilma praeguse eriolukorrata 31. märtsil, kuid olukord nõudis kiiremat käivitamist.

Sarnaselt on naiskodukaitse äppi "Ole valmis", mis annab vajalikku teavet erinevates situatsioonides toime tulemiseks, ette valmistatud, käivitatud ja nüüd täiustatud mitu aastat.

Täna antakse vabatahtlikele häirekeskuses põhjalikumad tehnilised teadmised ja antakse edasi nüansid, kuidas infoliini töö käib ning juba õhtul võetakse juhendajate käe all ette praktika.

"Õhtul saame teada juba ka täpsema graafiku, mille alusel hakkame vahetustega ametis käima," rääkis Rannu. Esialgu jäävad vabatahtlikud appi märtsi lõpuni.

Inimeste vajadus kriisiinfo järele on suur. Eile, infoliini esimese tööpäevaga tehti sellele 2000 kõnet. Uus infoliin vähendab hädaabi numbri 112 koormust, sest seni pöörduti küsimustega sinna ent hädaabiliini kinni hoidmine kergemate küsimustega võib osutada saatuslikuks neile, kel elu ohus ja reaalset kiiret abi tarvis.

📍 1247 – Käitumisjuhised eriolukorras toimetulekuks ja koroonaviirusega seotud küsimustes (24h, tasuta)

📍 1220 – Perearsti nõuandetelefon eesti ja vene keeles, pakub meditsiinialaseid nõuandeid ja konsultatsiooni (24h, tasuta)

📍 53 01 9999 – Välisministeeriumi konsulaarinfo, kui oled välismaal hätta jäänud (24h)

📍 112 – Hädaabinumber kiirabi, pääste ja politsei kutsumiseks (24h, tasuta)

Tagasi üles