Laupa põhikooli eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kerli Rhede ütlust mööda on olukord kahe päeva kokkuvõttes endiselt segane. Kuigi esmaspäev algas kooliperele samuti kerge paanikaga, sest e-kooli töö oli häiritud ja ka Opiq (pilveteenus, kuhu laetakse ülesanded – toim) jooksis kokku, ent need mured murdusid Rhede hinnangul kiiresti. «Õpetajad olid nagu kiirreageerimisrühm, kes Messengeri kaudu jagasid jooksvalt infot, paralleelseid võimalusi, ülesandeid, kaasõpilased, kellel e-kool toimis, jagasid omakorda ekraanitõmmiseid ülesannetest,» selgitas ta.
E-õppe halva poole pealt tõi Rhede esile selle, et kuna suhtlus käib peamiselt Messengeri vahendusel, hakkab sõnumitest märku andev telefon päeva teiseks pooleks kergelt närvidelegi käima. «Samas on see siiski mõistlikum, kui iga asja pärast helistada. Kurb on ka tõdeda, et päris paljud lapsed jäävad tehnikaga hätta – nutipõlvkond küll, kuid õppekeskkondades tuleb ette veidrat saamatust. Loomulikult on oma rolli mänginud tõrked, mis on tekkinud ülekoormatusest keskkondades,» lausus ta.
On ka midagi head: Rhede hinnangul on väga paljud õpilased hoolimata harjumatust olukorrast siiski motiveeritud. Kuigi on neidki, kes ülesandeid täitma just ei torma. «Õpilased teevad oma töid kenasti, küsivad, ka üksteist aidatakse ja nõustatakse – see süsteem täitsa toimib vähehaaval. Õpilased pöörduvad julgelt õpetajate poole, suhtleme Messengeris, lahendame ettetulevaid probleeme üheskoos,» tõi ta näiteid.
Teine distantsõppe päev kulges Rhede hinnangul juba rahulikumalt. «Ilmselt tasapisi ärevus vaibubki, me harjume uue õppekorraldusega, õpilased hakkavad ehk mõistma, kui suur roll on õpetajal ja kui lihtne on koolis vahetult suhelda. Samas on ise õppides parem oma aega plaanida, ka see oskus tahab arendamist,» arutles ta.