Lugeja küsib: miks ei saa iseteeninduskassades enam tšekist loobuda?

Silja Vilbu
Copy
Iseteeninduskassa Türi Maksimarketis
Iseteeninduskassa Türi Maksimarketis Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Mõned kliendid on nördinud, et Paide Maksimarketi iseteeninduskassas ei ole enam võimalust pabertšeki printimisest loobuda. Osa kliente viskab tšeki pärast ostu tegemist kohe prügikasti, mistõttu on keskkonnateadlikumad leidnud iseteeninduskassas võimaluse tšeki printimise kasti linnuke tegemata jätta ja asjatust paberi väljaprintimisest loobuda. Nüüd kõik Coopi poed seda võimalust aga enam ei paku, nende seas ka Paide Maksimarket.

Coopi kommunikatsioonispetsialist Marita Haho selgitas Järva Teatajale, et tšeki andmise kohustus tuleneb kehtivast tarbijakaitseseadusest. Selle järgi tuleb kauplejal esitada tarbijale kauba müümise või teenuse osutamise eest kohesel tasumisel kirjalikus või tarbija nõusolekul kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis kauba müümist või teenuse osutamist tõendava dokument, milles sisaldub:

  •  kaupleja nimi või ärinimi ja tegevuskoha aadress;
  •  kauba müügi või teenuse osutamise kuupäev;
  •  iga kauba või teenuse nimetus ja hind ning tasutud summa.
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles