Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu (AMTEL) andmetel müüdi juunis 1602 uut sõiduautot. Võrreldes möödunud aasta sama ajaga oli autode kogumüük 33,9 protsenti väiksem, kuid aprilli ja mai arvudega võrreldes oli langus siiski ligi kaks korda väiksem. Veel on näha, et inimese Paide Amserv d on pärast kriisi autoostu planeerimisel märksa põhjalikumad.
Eriolukord muutis eestlased eriti teadlikeks autoostjateks
Amserv Auto juhatuse esimees Margus Nõmmik nendib, et võrreldes koroonaeelse ajaga on inimesed autoostu planeerimisel ja sooritamisel oluliselt põhjalikumad ja läbimõeldumad. “Viimased aastad on näidanud, et eestlane väärtustab auto puhul madalaid ülalpidamiskulusid, sealhulgas madalat kütusekulu ja keskkonnasõbralikust. Käesolev suvi on seda trendi veelgi kinnitanud ja võib öelda, et praegusel ajal autot soetav inimene on valmis pigem pisut rohkem maksma, et saada enda vajadustele vastav ja vastupidav auto mudel," täheldas ta.
Varustuse osas valitakse pigem keskmise tasemega autod, ning oluliseks peetakse turvalisust ja pigem oma hobidest või vajadusest tingitud lisavarustust, näiteks rattaraamid või suusaboks. Nõmmik lisab veel, et eestlastele omaselt on nende suureks nõrkuseks erinevad innovaatilised lahendused ja toredad digividinad.
“Kuna auto ost on suur investeering ja kulu, siis vaadatakse pikka perspektiivi ja soovitakse, et auto kestaks kauem. Kõige enam müüme praegu uusi autosid, mis jäävad 28 000–33 000 euro hinnaklassi," märkis ta. Nõmmiku sõnul märgatakse varasemast enam ka erinevaid kampaaniapakkumisi.
Paide Amservi juhi Olev Põldme sõnul on kohalikus esinduses automüük taastumas vahepealsest seisakust. “Inimesed on naasmas salongi, elavnenud on nii kasutatud autode kui ka uute autode müük. Ka järelteeninduses on kliendid uuesti liikuma hakanud ning Covid19 ajal remonti ja korralisse hooldusesse mitte tulnud kliendid kasutavad võimalust teha seda nüüd, riskivabalt.”