Tallinna-Tartu maanteel alustati Võõbu viadukti ehitusega

Copy
Võõbu-Mäo ehituse algus
Võõbu-Mäo ehituse algus Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Järva maakonnas Tallinna–Tartu–Luhamaa maanteel algasid Võõbu viadukti (km 67) ehitustööd.

Ehitataval lõigul on kehtestatud kiiruspiirang. Tööd kestavad 20. augustini.

Maanteeameti liiklusjuhtimiskeskus ootab liiklejatelt infot teeolude kohta telefonil 1510. Lisainfot teeolude kohta näeb tarktee.ee.

Võõbu–Mäo lõik on viimane Kose–Mäo neljarajalisest maanteest, mis peaks valmima 2022. aasta lõpuks.

Võõbu–Mäo lõik asub Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maantee kilomeetritel 64,2–80,2 (olemasoleva Tartu maantee km 67,5–85,5). Tegemist on siseriiklikult tähtsa maanteega, mis ühendab üheksat maakonda pealinna ja Luhamaa piiripunktiga.

Uus tee rajatakse lõigu esimeses pooles (Võõbust Annani) praegusest maanteest paremale poole (edela suunas). Lõigu teises pooles (Annast Mäoni) ehitatakse uus tee osaliselt praegusest maanteest vasakule ja osaliselt kattub tee praeguse trassiga.

Võõbu–Mäo vaheline teekond lüheneb uue teega ligi kaks kilomeetrit. Uue trassi esmaülesanne on teenindada läbivat liiklust. Liiklusohutuse suurendamiseks on ristumised kõrvalmaanteede ja kohalike teedega lahendatud eritasandiliselt. Kavandatud on müratõkkevallid ja -seinad ning parkla (Kükita).

Uut teelõiku ehitab konsortsium GRK Infra AS ja GRK Infra Oy. Omanikujärelevalvet teeb Lindvill OÜ. Lepingu kogumaksumus koos käibemaksuga on 58,7 miljonit eurot. Tegemist on Euroopa Ühtekuuluvusfondist rahastatava projektiga.

Tagasi üles