Neljarajaliste maanteede ehitamiseks mõeldud euroraha hakkab nappima

Copy
Kose-Võõbu teelõigu avamine
Kose-Võõbu teelõigu avamine Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Paari aasta pärast peab riik otsustama, kas teedeehituseks tuleb võtta laenu või suurendatakse selleks riigieelarvelisi vahendeid, kuid 2+2-teede väljaehitamisel enam eurorahadele loota ei saa, ütles majandus- ja taristuminister Taavi Aas ERR-ile.

Maanteeameti eelarve teehoolduseks, -remondiks ja uuendamiseks on 270 miljonit eurot aastas. Nende endi arvestuse järgi oleks teede olukorra parandamiseks juurde vaja umbes 100 miljonit eurot aastas, neljarajaliste teede väljaehitamise programmi jaoks aga veel 150 miljonit aastas. EL-i 750 miljardi eruo suurusest taastefondist tee-ehitusse Aasa kinnitusel samas midagi tulemas ei ole.

"Sellel euroliidu rahal on väga palju silte küljes. Enamasti on need sildid seotud kliimapöördega, seega teedeehituses seda paraku kasutada ei saa," ütles Aas ERR-ile. "Siin on küll erandeid, näiteks kergliiklusteed, ühistransport ja loomulikult rongiliiklus. Euroopa Liit ei soosi enam 2+2-maanteede ehitamist ja sealt pole enam selle jaoks raha võimalik saada."

Tagasi üles