Tema sõnul on Põnni lastetoitude retseptid valminud koostöös lastearstidega ning laste peal toitude testimine on näidanud, et tooted on neile tõesti meelepärased. „Lisaks optimaalsele toitainete sisaldusele ja maitsebuketile peame lastetoitudes oluliseks ka ökoloogilise tooraine kasutamist. Üleminek ökoloogilisele toormele oli pikk protsess, kuna Eestist ei olnud piisavas koguses toorainet saada. Pika töö tulemusena on aga tänaseks kõik lastetoidud ökoloogilised,“ kommenteeris Kõrgmaa.
Ka suurtootja Orkla järgib toodete valmistamisel samu põhimõtteid. Nende tegevuskava aastani 2025 lähtub kolmest eesmärgist: kahekordistada tervislikumat toitumist toetavate toodete osakaalu kogutoodangust, vähendada soola- ja suhkrusisaldust toodetes 15% ning inspireerida tarbijaid järgima tervislikumat elustiili. „Kuna oleme turul väga suur tegija, siis kui parandame oma portfelli toodete toitumise ja heaolu näitajaid, paraneb ka Eesti keskmine. Seeläbi sunnime ka iseendid veelgi enam pingutama,“ kommenteeris Orkla korporatiivkommunikatsioonijuht Madeleine Tults.
Näiteks Orkla alla kuuluva Põltsamaa brändi toodete reformuleerimise prioriteetideks on olnud jookides lisatud suhkru sisalduse vähendamine. „See puudutab nektareid ja mahlajooke, kuhu seaduse järgi võib lisada suhkrut. Kõik mahlad ja smuutid on ilma lisatud suhkruta ja kogu pakendi märgistusel olev suhkur tuleneb looduslikust puuviljasuhkrust. Suhkru vähendamine toimub samm sammu haaval – nii tagame selle, et harjutame meie tarbijat teistsuguse maitsega. Me oleme vähendanud toodetele lisatud suhkrut alates 2015. aastast ligi 16%, mis teeb koguseliselt kokku 72,4 tonni. Muudame ka Põltsamaa valmistoitude koostist eesmärgiga vähendada nende soolasisaldust. Näiteks mulgipudrus on vähendanud soola kogust alates 2015. aastast 15% ja hartšoo supis 25%,“ tõi Tults näiteid.
Teise suurema brändi Kalevi toodete puhul on aga võetud kelmikam lähenemine – kuna maiustustes peab paratamatult kasutama ka suhkrut, siis on rõhk pandud tarbija harimisele. „Oleme Mesikäpa pakenditele lisanud soovitused, kui palju füüsilist koormust nõuab toote tarbimisest saadavate kalorite põletamine. Näiteks ühest tükist Mesikäpa šokolaadist saadava energia kulutamiseks tuleks teha 480 sammu või ühe nommi söömise järel 50 kükki,“ ütles Tults.