Terviseamet: Igaüks saab koroonaviiruse teise laine kiiret tõusu kontrolli all hoida

Copy
Artikli foto
Foto: Terviseamet

Terviseamet käivitab koroonaviiruse edasise leviku pidurdamiseks neli nädalat kestva vastutustundlikkusele suunatud sotsiaalkampaania „Hoiame Eesti elu avatud!“, millega kutsub Eesti elanikke üles järgima viit põhireeglit enda ja oma lähedaste kaitseks.

 

„Viiruse teine laine on kohal ja selle kestvus võib olla suurem kevadisest lainest,“ ütles Terviseameti peadirektor Üllar Lanno. „Meie eesmärk on hoida Eesti elu avatud, kuid selle saavutamiseks peab iga Eesti elanik järgima viite põhireeglit – püsima haigena kodus, hoidma teiste inimestega vähemalt 2 m distantsi, kandma rahvarohketes kohtades maski, pesema hoolsalt käsi ja laadima oma telefoni HOIA mobiilirakenduse, mis teavitab võimalikust kokkupuutest nakatunuga.“

Lanno rõhutas, et HOIA mobiilirakenduse kasutamine on eriti oluline riskirühmade ja nendega suhtlevate inimeste puhul. „Koroonasse võib haigestuda ja viirust edasi kanda igaüks ning haiguse kulg on sageli ennustamatu. Tõsiselt on ohustatud Eestis üle 300 000 riskirühma kuuluva inimese, kes pärast nakkuse saamist peavad oma tervist väga tõsiselt jälgima,“ selgitas ta. „Telefonis HOIA rakenduse olemasolu puhul saab vihje võimalikust viiruseohust varakult ja see võib õigeaegse testimise ning ravi korral päästa elu.“

Sotsiaalkampaaniaga „Hoiame Eesti elu avatud!“ rõhutab Terviseamet, et iga Eesti elanik saab hoolsusega aidata kaasa koroonaviiruse kiire leviku takistamisele ja soovipärase igapäevaelu jätkumisele. „Seepärast tuleb igaühel hoolitseda selle eest, et nende lähedased ja tuttavad lähtuksid viiruse leviku vältimise viiest põhireeglist,“ lisas Lanno. „Samuti oleme töötanud välja erinevaid materjale, mida igaüks saab teadlikkuse tõstmiseks oma töökohas või klienditeeninduses kasutada.“

Viiruse teine laine on kohal ja selle kestvus võib olla suurem kevadisest lainest.

Sotsiaalkampaania töötasid välja agentuurid Kontuur Leo Burnett ja MediaCom ja see kestab kasvavas mahus erinevates meediakanalites 6. detsembrini. Teavituskampaania välimeedia plakati illustratiivse näidise leiab kirja lisast.

Lisaks on Terviseamet välja töötanud HOIA mobiilirakendust ja maskikandmist käsitlevad heliklipid ja digitaalsed teavitusmaterjalid kasutamiseks ühistranspordis, kaubanduskeskustes ja teenindusasutustes, kultuuriasutustes ja spordivõistlustel.

Tagasi üles