Apotheka e-apteegi omaniku ja juhi Jürgen Jänese sõnul ei saa alates üleeile pealelõunast e-apteegist oma lähedasele retseptiravimeid tellida. „Siiani oli võimalus näiteks COVID-19 diagnoosi saanud lapse emal tellida oma lapse retseptiravimid e-apteegist. Praeguses olukorras, kus sageli viibib terve pere isolatsioonis, oli selline võimalus väga suureks abiks retseptiravimeid üldse saada. Sarnane olukord on maal elava vanavanemaga, kes ei pääse ise apteeki. Ka temale sai lähedane kuni eilseni tellida e-apteegist retseptiravimid koos kojukandega. Paraku nüüdsest seda enam ei saa teha,“ selgitas Jänese.
Siiani kasutas võimalust tellida oma lähedasele ravimid e-apteegist ligi kolmandik kõikidest e-apteegi kaudu retseptiravimite ostjatest. Eriti suur vajadus tekkis sellise tellimisviisi järgi kevadise eriolukorra ajal ja on aktuaalne taaskord uue viiruse puhangu oludes.
Proviisor Jürgen Jänese rõhutab, et jätkuvalt saab tellida Apotheka e-apeegist iseendale määratud retseptiravimeid ja kõiki muid tooteid uute piiranguteta.
Apotheka e-apteegi omaniku ja juhi Jürgen Jänese sõnul ei saa alates üleeile pealelõunast e-apteegist oma lähedasele retseptiravimeid tellida.
E-apteegist retseptiravimite tellimine on turvaline protsess. Varasemalt kui ravimit osteti oma lähedasele, toimis retseptikeskkonda sisselogimine ja ravimi väljastamine selliselt: ravimi ostja tuvastas end isiku tuvastamist võimaldaval viisil (smart-ID, mobiili-ID või ID-kaardiga), seejärel sisestas oma lähedase inimese isikukoodi, proviisor tegi seejärel päringu Haigekassa retseptikeskusesse, valiti soovitud ravimid ning proviisor väljastas need. Täpselt samasugusel põhimõttel toimub täna retseptiravimite väljastamine teisele isikule, näiteks perekonnaliikmele ka füüsilises apteegis: ostja tuvastab ennast isikut tõendava dokumendi alusel ning ütleb proviisorile teise isiku isikukoodi.