Perearsti nõuandetelefon suunab koroonatestile iga päev

Kuido Saarpuu
Copy
Lauatelefon. 
Lauatelefon. Foto: Ain Protsin

Detsembri algusest väljastab perearsti nõuandetelefon 1220 koroonatestile saatekirju iga päev, riigipühad kaasa arvatud, kell 8–22. Koroonatestile saatekirjade väljastamiseks kaasas nõuandetelefon haigekassa toetusel lisatööjõudu.

Koroonatestile saatekirja saamiseks tuleb pöörduda perearsti nõuandetelefoni meedikute poole numbritel 1220 või 634 6630.  Teenust osutatakse eesti, vene ja inglise keeles ning kõnekeskuse spetsialistiga kokkuleppel võimalusel helistaja emakeeles.

Haigekassa esmatasandi teenuste osakonna juhataja Külli Friedemann ütles, et kuna haigestumuse näitajad on kõrged ning inimesi peaasjalikult testile suunavate perearstide koormus suur, aitab haigekassa rahastatav perearsti nõuandeliin seda koormust hajutada.

Koroonatestile saatekirja saamiseks tuleb pöörduda perearsti nõuandetelefoni meedikute poole numbritel 1220 või 6346 630.

„Toetame nõuandetelefonilt inimeste testile suunamiseks lisarahaga, mis võimaldas abijõudu palgata, sest nii saavad nõuandetelefonilt abi ka teiste tervisemuredega inimesed,“ lisas Friedemann.

Nõuandetelefon suunab inimesi koroonatestile alates eriolukorra lõpust, kuid seni oli teenus avatud vaid nädalavahetusel, mil perearstid üldjuhul ei töötanud.

Perearsti nõuandetelefoni ressursijuht Kärt Kukk ütles, et kui perearsti nõuandetelefoni meedik otsustab inimese koroonatestile suunata, siis koostatakse talle saatekiri. „Selleks peab inimene teadma oma isikukoodi, nime ja mobiiltelefoninumbrit, mille kaudu temaga testimiskeskusest SMSi teel ühendust võetakse,“ selgitas Kukk. Testimiskeskuse saadetud sõnumis on link, millelt inimene saab endale veebiregistratuuris www.veebiregistratuur.ee broneerida sobiva aja ja koha koroonaviiruse testi andmiseks.

Kui inimene ei saa ise veebiregistratuuris aega broneerida, sest tal puudub Mobiili-ID, Smart-ID või ID-kaardiga isikutuvastamise võimalus, siis helistatakse inimesele testimiskeskusest tema edastatud lauatelefoninumbrile.

Testimise kõnekeskus võtab inimesega üldjuhul alates saatekirja koostamise hetkest ühendust ühe ööpäeva jooksul. „Oluline on meeles pidada, et teavitussõnumit ei saadeta lastele, nende vanematega võtab testimiskeskus ise helistades ühendus,“ täpsustas Kukk.

Endiselt väljastavad perearsti nõuandeliini töötajad helistajatele nädalavahetuseti hädavajalikke retsepte. Kuigi paljud inimesed sooviksid nõuandetelefoni kaudu retseptipikendust ka muul ajal, näiteks tööpäeval või õhtuti, ei ole see Friedemanni sõnul otstarbekas.

„Nädalavahetuseti perearsti nõuandetelefoni kaudu retsepti pikendamine võib olla vaid hädavajadus, mitte enda perearsti külastamise asendamine. Ravim on haiguse ravist vaid osa ning uute retseptide kirjutamisel on vaja külastada perearsti, kes vaatab inimese läbi, määrab vajadusel uuringuid,“ selgitas Friedemann.

Samuti teevad nädalavahetusel haigestunud inimese puhul nõuandetelefoni töötajad  märke inimese digilukku haigestumise ja töövõimetuslehe avamise vajaduse kohta, misjärel inimene peab oma perearstiga esimesel võimalusel (järgneval tööpäeval) ühendust võtma tervisemure täpsustamiseks ning haiguslehe avamiseks. Lõpliku otsuse lehe avamiseks teeb inimese perearst.

Perearsti nõuandetelefonilt saab ööpäev ringi nõu ka muude tervisemurede kohta. Täpsem info www.1220.ee

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles