Järjekordne petuskeem jahib klientide andmeid

Merit Männi
, ajakirjanik
Copy
Omnivalt saabunud lunatasuga paki eest tuleb tasuda pakiautomaadi juures.
Omnivalt saabunud lunatasuga paki eest tuleb tasuda pakiautomaadi juures. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Inimeste e-posti aadressidele on saabumas eksitava sisuga teateid ebaõnnestunud paki kohaletoimetamise katsest ning palvega sisestada oma andmed, et pakki oleks võimalik väljastada. Omniva hoiatab, et tegu pole nende poolt saadetavate sõnumitega, kutsub kliente üles tähelepanelikkusele ning palub need kirjad kustutada ning neile mitte reageerida.


 

Levimas on järjekordsed pealtnäha Eesti Posti või Omniva nime kasutavad libasõnumid, mille raames palutakse klientide andmeid, et postiettevõte saaks neile kohale toimetada paki, mis varem ei õnnestunud. E-kiri saabub näiliselt Eesti Postilt, kuid kirjas juhitakse inimene võõrale veebilehele. Omniva kutsub inimesi üles tähelepanelikkusele ning palub jälgida, kirjade sisu hoolikalt. Igasugusesse teatesse, mis palub oma sisus tasuda makseid, tuleb suhtuda skeptiliselt. Juhul, kui tõesti peaks olema Omnivalt saabunud lunatasuga pakk, siis tuleb selle eest tasuda pakki kätte saades näiteks pakiautomaadi juures. Omniva ei küsi kunagi klientide finantsandmeid ega palu saadetise eest tasuda kirja teel. 

Kuivõrd Omniva pole libakampaaniaga kuidagimoodi seotud, siis kutsub ettevõte oma kliente üles ettevaatlikusele. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles