TTJA: tarbijal võivad tekkida probleemid seoses Dentle telefonimüügipakkumisega

Kuido Saarpuu
Copy
Lauatelefon. 
Lauatelefon. Foto: Ain Protsin

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti (TTJA) poole on viimastel kuudel sagenenud pöördumised seoses telefoni teel tehtud müügipakkumistega, milles pakutakse elektrilisi hambaharju ja ka näiteks nende tarvikud (veebileht dentle.ee).

Pöördumistest nähtub, et tarbijate peamised probleemid tekivad lepingust taganemisel, raskendatud on kauplejaga kauba tagasi saatmine ning kauplejaga telefoni teel uuesti ühenduse saamine.

Telefoni teel tehtud müügipakkumise korral võivad tarbija ja müüja kokkulepitust erinevalt aru saada. Tarbijal ei ole võimalik telefoni teel veenduda kauba sobivuses ega kvaliteedis. Samuti tarbija ei saa piisavat teavet müügitehingu kõikide tingimuste kohta.

Pöördumistest nähtub, et tarbijate peamised probleemid tekivad lepingust taganemisel, raskendatud on kauplejaga kauba tagasi saatmine ning kauplejaga telefoni teel uuesti ühenduse saamine.

Seetõttu soovib TTJA tarbijatele meelde tuletada, mida tuleb teada, kui helistab müügimees ja pakub müügiks kaupa:

Kas telefoni teel tehtud müügipakkumisele öeldud „JAH“ on siduv?

Vaid telefoni teel öeldud „JAH“ ei ole piisav, et tarbijal tekiks lepinguline suhe kauplejaga ja maksekohutus kaupleja poolt saadetud kauba eest. Kui kaupleja ja tarbija lepivad telefoni teel kokku toodete saatmises, on tarbija telefonikõne käigus võetud kohustusega seotud üksnes juhul, kui kaupleja on telefonitsi edastatut kinnitanud püsival andmekandjal ning tarbija on kirjalikult kinnitanud oma tahet olla telefoni teel võetud kohustustega seotud (nt. e-kirja teel või telefoni teel saadetud tarbija sõnum). Kui tarbija seda teinud ei ole, ei ole tarbijal kaupleja ees kohustusi ja tarbija ei pea kaupleja poolt saadetud kaupa vastu võtma.

Kuidas saab taganeda telefoni teel tellitud tootest?

Telefoni teel tellitud toote puhul on tarbijal õigus kasutada lepingust taganemise õigust ja seda 14 päeva jooksul kui tarbija on saanud ostetud kauba füüsiliselt enda valdusesse. Taganemisõiguse teostamiseks tuleb tarbijal saata kauplejale  avaldus kirjalikult,  et vältida võimalikke vaidluseid, kas  lepingust taganemine on toimunud õigeaegselt. Tarbija ei pea põhjendama taganemise asjaolusid. Tellitud kauba tagastamine kauplejale peab toimuma viivitamata, kuid hiljemalt 14 päeva möödumisel taganemisavalduse tegemisest.

Mida tuleks teada tellitud kaubaga tutvumisel?

Tellitud kaubaga kodus tutvumisel tuleb silmas pidada, et kaupa ei kasutataks enamal määral, kui oleks seda saanud teha tavakaupluses kaupa ostes. Kui tarbija kasutab tagastavat kaupa rohkemal viisil, kui on vaja sellega tutvumiseks ja selle omaduste veendumuseks, siis ei kaota tarbija küll taganemisõigust, kuid kauplejal on õigus vähendada tarbijale tagasimakstavat summat, mida käsitletakse asja väärtuse vähenemisena.

Kui tarbijal tekib kauplejaga vaidlus lepingust taganemise küsimuses või kui kaupleja on keeldunud tarbijale lepingust taganemise korral raha tagastamast, on tarbijal õigus pöörduda oma õiguste kaitseks tarbijavaidluste komisjoni (https://komisjon.ee/et) või kohtu poole.

TTJA-l on õigus teavitada avalikkust ohu ennetamisest, ohukahtlusest, ohust või korrarikkumisest võimaldamaks tarbijatel teha teadlikke valikuid.

Tutvu lisaks oma õigustega siit ja sealt!

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles