„Rohelisemad bussid on ennast tänaseks linnaliinidel juba tõestanud. Avatud toetusega jätkame seda suunda ning rohkemate elektribussidega saavad linnad pakkuda paremat ühistransporti. Uued bussid annavad lisaks heitmevabale transpordile võimaluse analüüsida nende tarbimis- ja laadimisandmeid, millega elektritransporti targemalt edasi arendada. Pikas pildis viime 2030. aastaks kogu maakondliku ühistranspordi taastuvenergiale. Täna avatud toetus on üks samm selle suunas,“ ütles majandus- ja taristuminister Taavi Aas.
„Eesti riigil on eesmärk tõsta aastaks 2030 taastuvenergia kasutamine transpordis 14%-ni. Ühistranspordil on siin oluline roll kanda ning kuna KIK-il on kogemus nii biometaani tanklate ja busside kui elektriautode toetustega, on igati loogiline, et keskkonna- ja kliimarahastuse eestseisjatena aitame Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumil antud toetust ellu viia,“ sõnab KIKi juhataja Andrus Treier.
Rohelisemad bussid on ennast tänaseks linnaliinidel juba tõestanud. Avatud toetusega jätkame seda suunda ning rohkemate elektribussidega saavad linnad pakkuda paremat ühistransporti.
KIKi projektikoordinaator Kristjan Kalda kommenteerib, et elektribusside kasutuselevõtu toetuseks räägivad nii keskkonnaalased, ühiskondlikud kui ka tehnoloogilised aspektid. „Muidugi aitavad elektribussid vähendada linnades õhusaastet, kuid nad on ka vaiksed ja nende kasutuselevõtu korral langeb müratase. Samuti väheneb vibratsioon bussisalongis,“ loetleb Kalda elektribusside kasulikkust. Kalda lisab, et elektritransport aitab vähendada kütuste importi ning suurendada kohapeal toodetud energiakasutust. „Kogu energiasüsteem muutub paindlikumaks, sest bussi- ja autoakudest saab tulevikus elektrit võrku tagasi anda,“ sõnab Kalda.