Osal iluteenindajatest puuduvad oskused tervisele ohutu teenuse pakkumiseks

Kuido Saarpuu
Copy
Kui klient pole iluteenuse tulemusega rahul, peaks ta sellest teada andma kohe ja esmalt peaks teenindaja proovima asja parandada. Selliste olukordade vältimiseks tuleks enne töö alustamist teenindajaga kindlale kokkuleppele jõuda.
Kui klient pole iluteenuse tulemusega rahul, peaks ta sellest teada andma kohe ja esmalt peaks teenindaja proovima asja parandada. Selliste olukordade vältimiseks tuleks enne töö alustamist teenindajaga kindlale kokkuleppele jõuda. Foto: Shutterstock

Puuduliku väljaõppega iluteenindajate oskamatu tegevus võib olla ohuks kliendi tervisele. Iluteenuseid osutavad ka töötajad, kellel ei ole piisavalt teadmisi hügieenist ja inimese füsioloogiast, selgub OSKA isikuteenuste uuringust.

OSKA analüütiku Mare Uiboupini sõnul ei nõuta isikuteenindajatelt oskuste ja teadmiste tõendamist. „Teenust saab pakkuda igaüks, kes näiteks on läbinud mõne lühikese koolituse. Lühikoolitustel osalemine ei pruugi aga olla piisav ning alati tuleks eelnevalt tutvuda koolitaja tausta, õppekava ja õppetingimustega. Erialane kutseõpe annab põhjalikud teadmised ja oskused ohutu teenuse pakkumiseks“, ütles Uiboupin.

Uuringu järgi tuleb isikuteenindajatel enam tähelepanu pöörata toodete ja koostisainete mõju tundmisele, hügieeninõuete järgimisele ning isikukaitsevahendite ja keemiliste ainete õigele kasutamisele.

Isikuteenindust õpitakse rohkem, kui on erialaseid töövõimalusi. Enam õpitakse juuksuriks, kosmeetikuks, spaateenindajaks ja küünetehnikuks. Isikuteenindajatel tuleb tihti olla endale ise tööandjaks ning see eeldab ka investeeringuid tööks vajalikesse seadmetesse ja toodetesse. Selleks ei pruugi kooli lõpetajad aga kohe valmis olla.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles