/nginx/o/2021/02/15/13631054t1h485d.jpg)
Eesti autoralli-meistrivõistlused algasid eelmisel laupäeval sõidetud ühepäevane JMV Motors Otepää talveralliga. Stardis olid ka Järvamaalt pärit ekipaažid.
Esikohale tulid Hyundai Motorsporti meeskonda kuuluvad ja kõik kiiruskatsed võitnud Ott Tänak ja Martin Järveoja (Hyundai i20 WRC). Teisena lõpetasid eestlaste tiimikaaslased Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe (+33,4) ning kolmandana Georg Gross ja Raigo Mölder (Ford Fiesta WRC, +2.17,6).
Mõõduvõtt kujunes põnevaks
Stardinimekirjast leidis ka Järvamaalt pärit ekipaaže. Nii sai kaasa elada Roland Muraka ja Kalle Adleri, Margus Muraka ja Rainis Nageli, Rene Uukareda ja Jan Nõlvaku ning Patrick Juhe ja Rauno Orupõllu sõitudele.
Stardinimekirjast leidis ka Järvamaalt pärit ekipaaže. Nii sai kaasa elada Roland Muraka ja Kalle Adleri, Margus Muraka ja Rainis Nageli, Rene Uukareda ja Jan Nõlvaku ning Patrick Juhe ja Rauno Orupõllu sõitudele.
Üldarvestuses kõige kõrgemal, 20. kohal (masinaklassis EMV1 5.) lõpetas Roland Murakas. 24. koha (EMV6 III) sai Rene Uukareda, 35. koha (EMV8 I) Patrick Juhe ja 45. koha (EMV1 6.) Margus Murakas.
/nginx/o/2021/02/15/13631055t1hf355.jpg)
BMW M3s Rene Uukaredale kaarti lugenud Jan Nõlvak sõnas, et kui temal on mõningast talveralli kogemust 2019. aastast ja Lätimaalt, siis Renel oli see esimene suur talveralli. «Jäärada on ta küll sõitnud, kuid tee pealt sõitmisega on seal teatud vahe ikka sees,» selgitas ta. «Kui vaatame rallit tagaveolise BMW vaatenurgast, siis sõiduvõtted on täiesti teistsugused. Suvel sõites on nii, et kurvi minnes on autol juba külg ees ja gaas on põhjas, aga talvel tuleb kurvidest läbi saada ühtlase gaasi ja sirgema joonega, sest pidamine on rajal ikka vaid rööpas. Kui auto rööpast välja läheb, kipub tagumine osa üsna kiiresti esimesest mööda minema.»
Olud olid Jan Nõlvaku ütlust mööda igati talvised. «Esimesel ringil polnud sõidujälg väga puhas ja pidamist oli kohati rohkem, siis jälle vähem – teed tuli väga hästi lugeda,» lausus ta. «Teist korda läbimisel oli rööbas parem ja siis oli hästi näha, kus pidamine on parem.»
Nende tulemust pidas Nõlvak võiduks. «Olime päev otsa konkurentsis. Kui, siis liiga palju aega andsime ära esimesel katsel, muid suuremaid vigu ei olnud,» ütles ta. «Enne rallit läbisime katsekilomeetreid 50 ringis.»
Honda Civicuga sõitnud Patrick Juhe hinnangul läks talveralli üle ootuste hästi. «Ma pole pool aastat võistelnud. Mul oli uus kaardilugeja, kes pole kolm aastat lugenud, minu elu esimene talveralli ja tulemuseks oma klassi esikoht pea viieminutise eduseisuga – paremat oleks raske tahta!» lausus ta.
Juhe märkis veel, et kiiruskatsed olid lahedad ja mõnusad nagu Lõuna-Eestis ikka. «Võistluspäeva hommikul üks ärev moment oli, kohe esimesel katsel, aga õnneks see laabus,» lisas ta.
Rallimehi oli kohal kümmekonnast riigist, Otepää talvistel teedel kihutas üle 60 ekipaaži. Lõpuprotokolli läks kirja 48 tulemust, katkestajaid kogunes 16.
Katsed kulgesid pealtvaatajateta
Talveralli algas laupäeva hommikul Tehvandi spordikeskuse hoolduspargis. Kavas oli kaheksa kiiruskatset kogupikkusega 83,94 kilomeetrit, millest neli olid korduvkatsed.
Võistluste juht Marko Koosa ütles enne võistlust, et Lõuna-Eesti lume- ja jääolud on ühe korraliku talveralli pidamiseks peaaegu ideaalilähedased. «Otepää ümbruses paiknevad legendaarsed kiiruskatsed on sõitjatele nauditavad igal aastaajal, kuid talvised olud on tõeliseks maiuspalaks igale autospordisõbrale,» lausus ta.
Kiiruskatsed ja hooldusala olid koroonapiirangute tõttu pealtvaatajatele suletud.
Eesti autospordi liidu juhatuse esimees Janis Kaal märkis portaalile rally.ee, et epidemioloogiline seis võrreldes eelmise aastaga pole paranenud, seetõttu tuleb ka sel aastal arvestada piirangutega. «Mõistame kõiki rallifänne, kes igatsevad raja ääres omadele kaasa elada, kuid paraku tuleb meil veel oodata ja panustada sellesse, et olukord normaliseeruks,» selgitas ta.
Kaal lisas, et ühtlasi tänab autospordi liit kõiki korraldajaid, kes vaatamata keerulistele oludele leiavad autospordivõistlusteks võimalusi.
Viimane Eesti pinnal sõidetud ja meistrivõistluste arvestusse läinud talveralli oli 2015. aastal Võrumaal korraldatu, mille üldarvestuse võitjaks tulid Sander Pärn ja James Morgan.
Kuuest etapist koosnevad autoralli-meistrivõistlused peaksid jätkuma mai alguses Rapla ralliga. Jan Nõlvak ütles, et nemad Rene Uukaredaga plaanivad meistrivõistlused täies ulatuses kaasa sõita ja rihtida end poodiumilegi. «Kui vaadata eelmise aasta lõppu, siis kiirus oli meil iseenesest olemas,» märkis ta.