Transpordiamet palub liiklejatelt mõistvat suhtumist.

Merit Männi
, ajakirjanik
Copy
10.04.2013
Koormuspiirang, porine tee, massipiirang 10t, tonni.
Foto: Arvo Meeks/Valgamaalane
10.04.2013 Koormuspiirang, porine tee, massipiirang 10t, tonni. Foto: Arvo Meeks/Valgamaalane Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Ilmad muutuvad iga päevaga järjest kevadisemaks, kuid sellega kaasnev sula kahjustab teede seisukorda: tekib  asfaldist tee katetesse rohkem auke, ülespunnitavaid külmakerkeid, lume sulamisvetest tingitud uhtumisi ning kruusateed võivad muutuda isegi raskesti läbitavaks.

Kõige rohkem kahjustab sulamine kapitaalselt välja ehitamata kruusateid, mille veerežiim on puudulik kas savipinnasest muldkeha, tee ebapiisava kõrguse või külgkraavide puudumise tõttu.

Esimesena hakkab sulama kruusatee ülemine kiht, muldkeha alumised kihid on sellel ajal veel osaliselt või täielikult jääs. Kui tee muldkehal puudub piisav filtratsioon, siis ei pääse ülemises kihis olev vesi allapoole ega külgsuunas välja voolama. Rasked sõidukid, nagu metsa-, kruusa- või muu materjali veoks mõeldud autod, võivad selliseid kruusateid veelgi rohkem kahjustada, pöörata segi teekonstruktsioonid ning tee täielikult rikkuda. Selle tõttu kehtestab Transpordiamet ebapiisava kandevõimega teedele massipiiranguid.

Tagasi üles