- Alustamiseks pole palju vaja, tahtmisest piisab
- Sõidetakse igal pool rannikul
- Kesk-Eestistki leiab surfareid
«Tuult!» soovivad Järvamaa mehed Margo Tammepõld ja Allan Palmiste mulle iga kirja lõpus. «Tuult!» soovin ma neile alati vastu. Esialgu sulgudes ja muude viisakusavalduste kõrval.
On reede. Ilmajaam on lubanud mitmepäevast kuumalainet. Õhus on tunda, et sel korral ilmaennustajad ei eksinudki. Asfalt sulab, konditsioneerita autodes olla on piin ja ennelõunal kütab päike sedavõrd kõvasti, et isegi enne rannavalvurite saabumist on Paide tehisjärve äärde tulnud kümneid ja kümneid inimesi.
Kus see tuul on?
On päike, on vesi, on kuldpruun liiv ning sellel suuremad ja väiksemad rannalised. Üks asi, mida tehisjärve ääres kohe üldse ei ole, on tuul. Proovi palju proovid, isegi pisikest treeninglohet õhku saada osutub keeruliseks ülesandeks.
Sellele vaatamata on Margo ja Allan autodest rannaalale toonud mitu suurt seljakotti ja väiksemat kotti. Võtavad välja pumba ning seni kokkupakitult olnud lohe sirutab vee ja maismaa piiril muudkui tiibu. Edasi pusivad mehed nööride kallal. Lauad jäävad sel korral kaldaliivale.
Vaatan ja uudistan. Rannalised vaatavad ja uudistavad. Mõni julgem möödakäija söandab esitada küsimusigi. Alustamise (on raske), sõidureeglite (kokkuleppelised liiklusreeglid), sõidukiiruste (kiirematel 80-90 km/h), hüpete kõrguse (kuni 20-30 meetrit), varustuse maksumuse (uue komplekti puhul 2500 eurost jätkub, kasutatu saab loomulikult odavamalt) ja muu kohta.g
Laud?
Olemas!
Lohe?
Olemas!
Igasugused muud pudinad.
Vist...on...kah...olemas. Laud ühendatakse surfari külge nööriliinide ja trapetsi abil (kujutab endast laia vööd, mis pannakse ümber keha) ja lohet juhib sõitja poomi abil.
NUMBRID
3
tuule tugevuse järgi valitud lohet võiks ühel lohelauduril kasutuses olla.
1
lauast selle katkiminekuni piisab.