Suurpanga kliendid kurdavad üha sagenevate telefonipettuste üle

Merit Männi
, ajakirjanik
Copy
Telefonikelmid on jätkuvalt aktiivsed.
Telefonikelmid on jätkuvalt aktiivsed. Foto: Aivar Aotäht / Sakala

Telefonipetturite aktiivsus on viimase kuu jooksul oluliselt kasvanud ja nii saab iga päev SEB panga kliendikeskus kümneid kõnesid klientidelt, kellele petturid on andmete saamiseks helistanud.

Avalikustades petturile pangakaardi numbri, internetipanga koodi, isikukoodi, sisestades Smart-ID või Mobiil-ID PIN-koodid, võimaldab klient sisuliselt petturil oma raha vabalt käsutada. Kuna enamikul juhtudest järgivad petturid sarnaseid skeeme, siis on pank päris juhtumite põhjal koostanud kolm näidet, mis võimaldavad tõsta teadlikkust petturite kasutatavatest meetoditest.

"Igal nädalal ilmub meedias uudiseid pettusjuhtumite kohta, kus inimesed kaotavad suuri rahasummasid. Hoiatame ja julgustame oma kliente alati oma isikutuvastusvahendite andmeid mitte avaldama. Kuigi on näha, et klientide teadlikkus andmepüügikirjadest on tõusnud, siis petukõned ja -tekstisõnumid on ikka midagi uut. Lisaks jõuavad petturid sel viisil ka vanemate inimesteni, keda nad virtuaalsest keskkonnast kätte ei saa," kommenteeris SEB jaepangandusvaldkonna juht Ainar Leppänen.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles