Igas punktis anti järgmise punkti koordinaatidele lahendamiseks mõistatus, millele vastust mõelda oli aega kuni järgmise punktini.
Kell 9.57. Teises kontrollpunktis oli tsiviilülesanne. Ent selle täitmise järjekorras ootas vähemalt neli varem startinud jagu ja kuulda oli, et üksuse kohta minevat kuni pool tundi.
«Mis ülesanne meil tuleb?» uuris Valge, aga üksusi tervitanud veebel jäi kidakeelseks ja soovitas senikaua puhata.
Poolma kurtis seljakotti maha ajades, et kaela juurest soonib. «Teeme su korda,» pakkus Vene end appi koti rihmu ringi kohendama, aga kõnetatu rehmas käega.
«Mähkisime ikka korralikult. Võinuks ühe paari asemel osi ka teise tooma saata, järgmine kord peame ülesanded paremini ära jagama ja läbi mõtlema,» oli poistel teepervel pikutades aega eelmise punkti eneseanalüüsiks.
«No peaasi, et enne Tallinna omi lõpetame, kuigi nii esikolme, no olgu esiviide võiks jõuda,» mõtiskles Ehman.
«No mõelge positiivselt. Praegu peaks kuskil aktusel istuma. No okei, koolikott oleks natuke kergem kui 40 kilo,» lohutas Kärp kuupäevale tähelepanu juhtides.
«Meie gümnaasiumis oli aktus eile ära. Praegu oleks tehika ääres. Sealt hea lähedal koju minna,» parandas Lammer.
1. septembri ilm oli jalaväelasele parim: 15 kraadi sooja, pilves, kuid kuiv.
«Kui Tapale tulime, oli suvi, sooja oma 30 kraadi. Oi neid esimesi relvadrille...» ohati kaugemalt.
Minu kõrval pikutanud Viimsalu, Arula ja Poolma ütlesid, et viis meest lähevad edasi autojuhiks, kolm nooremallohvitseri kursusele ja paar veel mujale. Teise jao omakandimeeste kohta teati öelda, et ühest saab autojuht, teine läheb allohvitseriks ja kolmas Kuperjanovisse. Nemad valisid autojuhi eriala.