Teele jäänud autod, väsinud akud, lõhkised rehvid: autoabi vajatakse kolmandiku võrra rohkem kui mullu

Copy
Naastrehvidega auto. Foto on illustratiivne.
Naastrehvidega auto. Foto on illustratiivne. Foto: Arvo Meeks

Tänavu on PZU Kindlustuse kaskokliendid teinud autoabi väljakutseid kolmandiku võrra rohkem kui 2020. aastal. Endiselt on suurim nõudlus pukseerimise ja tehnilise abi järele, millele järgnevad käivitus- ning rehviabi.

Aasta algusest on PZU kliendid teinud ligi 2400 autoabi väljakutset, mida on 34 protsenti rohkem kui eelmise aasta sama ajaga. Seejuures mullu langes abivajadus ligi 17 protsenti, teatas PZU.

Kõige levinumad on tehnilised rikked, mis autoabi kõrvaldab kohapeal või siis pukseerib sõiduki kontrolliks või remondiks lähimasse teenindusse – need juhtumid on kasvanud 49 protsenti. Käivitusabi on vajatud 35 protsenti rohkem kui 2020. aastal, kusjuures tänavu esimeses kvartalis lausa 1,3 korda rohkem kui aasta varem. Veidi alla 20 protsendi on kasvanud rehviabi ja õnnetuse väljakutsed.

„Külm veebruar viis lakke käivitusabi nõudluse ning terve esimene poolaasta oli väga kiire aeg puksiiridel. Huvitaval kombel on eelnenud aastatel puksiiriabi vajadus langenud, kuid tänavu on siin toimunud pööre. Katkiste rehvidega oli vähem probleeme talvel, kuid kevadised löökaugud ning senimaani kestvad teetööd annavad oma panuse, et rehviabi ei pea käed rüpes istuma,“ ütles PZU Kindlustuse sõidukikahjude grupi juht Teet Järv.

Järve sõnul vajatakse tänu tihedale Eesti tanklate võrgule kõige vähem autoabi kütuse lõppemise tõttu, kuid tänavu on siiski registreeritud 12 tühja paagi juhtumit.

Aeg auto talvekorda seada

Külmemad ilmad pole enam kaugel ning PZU tuletab meelde, kuidas peaks auto talveks valmis seadma, et teel ei tuleks nii lihtsalt üllatusi.

  • Tehke rehvivahetus õigeaegselt: suverehvide haardevõime väheneb juba nullilähedaste soojakraadide puhul. Teedele langenud lehed, sademed ja tugev tuul võivad eriti kulunud suverehvidega sõitmise teha ohtlikuks. Lamellrehvidega võib sõita aastaringselt ning naastrehve võib Eestis kasutada 15. oktoobrist.

  • Kontrollige üle tulede seisukord ning hoidke autos ühte sõidutulede tagavarapirni. Tasub ka meeles pidada, et liiklusseaduse kohaselt võivad eesmised udutuled põleda sõidu ajal koos esituledega vaid udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral -selleks, et teised liiklejad näeksid sõidukit.

  • Hoidke auto aknaklaasid puhtad, kontrollige, et kojamehed töötavad korralikult ning paagis on talvine klaasipesuvedelik – eriti pimedal ajal on nähtavus oluline. Lumine auto tuleb enne sõitu puhastada - eriti hoolikalt tuleb puhastada esi- ja tagaklaas, küljeaknad ja peeglid. Autos peab olema korralik lumekraabits ja –hari.

  • Auto aku peab olema töökorras, lukud õlitatud ja uste tihendid külmumisvastase ainega kaetud. Külmaga tekib käivitamisel probleeme peamiselt liiga lühikeste linnasiseste sõitude tõttu, mille jooksul generaator ei jõua akusse tagasi laadida sama voolu, mis sõiduki käivitamiseks kulus. Selle vastu aitab mõni pikem sõit, et aku saaks korralikult laetud või siis aku väljavahetamine, kui selle „parim enne“ on kätte jõudnud.

Tagasi üles