Säreveres võtavad mõõtu riigiteede hooldeautojuhid ja teemeistrid

Copy
Riigiteede hooldeautojuhtide kutsevõistlus Säreveres Järvamaa kutsehariduskeskuses 2019. aastal.
Riigiteede hooldeautojuhtide kutsevõistlus Säreveres Järvamaa kutsehariduskeskuses 2019. aastal. Foto: Kuido Saarpuu

Transpordiameti eestvedamisel toimuvad homme, 14. oktoobril Järvamaa Kutsehariduskeskuse Särevere õppekohas riigiteede hooldeautojuhtide ja teemeistrite kutsevõistlused.

Võistlusalasid on viis: liiklustest (individuaalne nii autojuhile kui ka teemeistrile), täpsussõit (autojuhile), kombineeritud võistlus (teemeistrile), pimesõit (võistkondlik, osalevad autojuht ja teemeister), viktoriin(võistkondlik, osalevad autojuht ja teemeister).

Kutsevõistlustel selgitatakse välja aasta parimad hooldeautojuht, teemeister ning meeskond. Osalevad võistkonnad enamikest hooldepiirkondadest. Võistluse eesmärk on motiveerida ja innustada valdkonnas tegutsevaid ettevõtteid ja töötajaid enesetäiendamisele, populariseerida valdkonda ja anda võimalus kogemuste vahetamiseks teede korrashoiu alal.

"On väga tore, et see võistlus on uuesti ellu äratatud ja muutumas traditsiooniliseks. Kuna Järvamaa Kutsehariduskeskus on Eestis ainukene teedeehitaja kutset õpetav ametikool, siis võistluse korraldamine koostöös Transpordiametiga meie õppekohas on igati loogiline," leidis Järvamaa Kutsehariduskeskuse juhtõpetaja Ivar Kohjus. Sedalaadi kutsevõistluste traditsioon Eestis sai alguse juba 1973.aastal.

Esmakordselt jõuab võistlusplatsil uudistajate ette alles ehitamisjärgus olev teehöövel V-1 - esimene eestlaste projekti järgi ehitatud ja 1948. aastal valminud teehöövel, mida valmistati kokku 122 tükki ning millest tänaseks ei ole säilinud ühtegi. 2020. aastal algatasid Maanteemuuseum, Järvamaa kutsehariduskeskus, Rikitop OÜ ja teenekad teedeveteranid ühistööna originaalosade kogumise ja asusid masinat jooniste järgi taaslooma. Teehöövel valmib täies ilus 2023. aasta kevadel ja hakkab kandma kerenumbrit 123.

„Selle projekti juures köidab tegijaid paljutähenduslik eesmärk – taastada täielikult Eesti teedeehituse märgiline verstapost,“ ütles maanteemuuseumi juhataja Kadri Valner. V-1 valmimisel lisandub teehöövel tema kinnitusel Eesti Maanteemuuseumi teedemasinate kogusse kui oluline suunanäitaja Eesti masinaehituse ja teedeehituse ajaloos.

Võistluse päevakava:

11.00 - Avamine

11.30 - Liiklustest

12.30–15.30 - Täpsussõit autojuhtidele, pimesõit, kombineeritud võistlus teemeistritele

16.00 - Viktoriin

17.00 - Autasustamine

Tagasi üles