Paar nädalat tagasi sai Imaveres asuv Eesti piimandusmuuseum kaks näitlikku õppevahendit. Veidi ülemõõdulist lüpsipinki meenutavad mustavalgekirju lehma värvi võõbatud ning Juuliks ja Maaliks ristitud omamoodi lüpsiagregaadid on muuseumi pere peas mõnda aega küpsenud idee lõpptulemus.
Muuseumi juhatuse liige Anneli Siimussaar ütles, et millestki sellisest keerles mõte peas juba ammu ja kord töökaaslastega mõtteid põrgatades selgus, et ka muuseumi teadur Mai Kukk mõtles samas suunas ja nii see vormuma hakkas. Appi tuli Janeli Jallai reklaamiettevõttest OÜ Factory Advertising, kelle abil Juuli ja Maali lõpuks valmis saidki. «Muuseum on aastaid käinud lillelaada ajal kutsekoolide mõõduvõtul abiks, oleme korraldanud või valmistamise võistlust. Nüüd mõtlesime, et edaspidi saame korraldada hoopis lüpsivõistluse,» lausus Siimussaar.