Rekordilisest majanduskasvust hoolimata tõuseb Toidupanga abivajajate arv endiselt väga kiiresti

Järva Teataja
Copy
Enne koroonaaega korraldas toidupank mitu korda aastas toidukogumiskampaaniaid. Nüüd loodab Järvamaa esindus detsembris jälle kampaania korras toitu koguda.
Enne koroonaaega korraldas toidupank mitu korda aastas toidukogumiskampaaniaid. Nüüd loodab Järvamaa esindus detsembris jälle kampaania korras toitu koguda. Foto: Dmitri Kotjuh

Ehkki statistikaameti andmed näitavad rekordilist majanduskasvu, osutab aina suurenev vajadus Toidupanga abi järele, et paljud inimesed on järjest suuremas kitsikuses.

Statistikaameti andmetel kasvas Eesti sisemajanduse koguprodukt II kvartalis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 12,9% ja eratarbimine suurenes 12,5%. Samal ajal on Toidupangast abi paluvate perede arv, kellest paljud on koroonakriisi tagajärjel kaotanud töökoha või suure osa sissetulekust, eelmise aastaga võrreldes kahekordistunud. Seega on Toidupank igasuguse abi eest väga tänulik.

Teist aastat järjest toimus Selveri kauplustes 19. oktoobrist 1. novembrini Procter & Gamble’i heategevuslik kampaania raskustes perede aitamiseks, millega koguti kampaaniatoodete müügist Toidupanga toetuseks 3500 eurot. Kaasa aitasid kõik, kes ostsid Arieli, Fairy ja Lenori tooteid: nende kaupade ostusummast annetati 5% Toidupangale. See võimaldab Toidupangal osta ligi 4000 kg toiduaineid, mis aitab katta 2000 puudust kannatava inimese toidulaua.

Kui juba mullu vajas koroonakriisi tõttu toiduabi rekordarv inimesi, siis praegu on abivajajaid veel enam. Tänavu jagab Toidupank toiduabi keskmiselt 14 271 inimesele nädalas, mida on tervelt kaks korda rohkem kui enne koroona kriisi. Lisaks iganädalastele annetustele jagatakse neli korda aastas laiali 60 000 toiduabipakki, mida rahastab Euroopa Liit.

Eesti Toidupanga tegevjuhi Piet Boerefijni sõnul suureneb toiduabi vajavate inimeste arv pidevalt: 2020. aasta toidukäive oli 2,47 miljonit kilogrammi ehk 32% rohkem kui aasta varem. Suurema osa ehk 73% Toidupanga kogutud abist moodustab kaubandusest annetatud toit. Sellele järgneb 17%-ga Euroopa Liidu toiduabi ning 10% toidust on annetanud hoolivad inimesed kauplustes.

Eelisjärjekorras saavad abi väikeste laste ja üksikvanematega pered. Seejärel aidatakse puudega inimesi, üksikuid eakaid, kodutuid ja teisi, kes on mingil põhjusel kriisiolukorda sattunud.

„Kuna paljud toidutootjate, importijate ning hulgikaupmeeste laod asuvad Tallinna ümbruses, jõuab kõige rohkem toiduaineid ja poodidest annetatud toitu just Tallinna Toidupangani. Seetõttu on Tallinna Toidupanga ülesanne jagada toitu ka teistele piirkondadele, kus seda nii palju üle ei jää, kuid abivajajaid on rohkem,“ seletab Boerefijn.

Lisaks toidule vajavad puudustkannatavad inimesed tarbekaupu, mida annetatakse aga oluliselt vähem. Oktoobris toimunud heategevuskampaania käigus annetas Procter & Gamble vähekindlustatud peredele ka suures koguses esmatarbekaupu. Kokku komplekteeriti 500 abipakki, mis koosnesid majapidamises vajalikest Arieli, Fairy ja Lenori puhastusvahenditest. Ühtekokku jagati abi vajavatele peredele 2500 puhastustoodet.

Kampaania on selleks korraks küll lõppenud, kuid Toidupanga kaudu saab abivajajaid toetada terve aasta jooksul: lisaks kauplustes toidu annetamisele on võimalik annetada Toidupangale ka raha või minna toidukogumispäevadele vabatahtlikuks. Uuri siit, kuidas saad aidata: www.toidupank.ee.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles