Koolimajja tuleb terviserada

Järva Teataja
Copy
Foto: Erakogu

Türi spordiklubide liit annab teada, et Konesko Türi spordihoones on suurepärased tingimused ja alade mitmekesisus on samuti muljetavaldav. Üheskoos jagatakse ruume Türi Põhikooliga, kes täidavad hommikuti spordihoone sportlike õpilastega. 

Türi Põhikool on rajamas oma ruumidesse ka siseterviserada, millega kooli mängujuhid on juba alustanud. Tänu siseterviserajale saavad lastel koolis olema aktiivsed vahetunnid, ja lõbusad liikumispausid ainetundidest.

Siseterviseradade kavand on alguse saanud Terviserajad.ee eestvedamisel. Mullu korraldasid nad konkursi "Hakkame liikuma", mille kaudu said 50 Eesti kooli ja lasteaeda sisetervisradade loomiseks vajalikud kleebised. Järvamaal alustasid selle põhjal oma tubaste terviseradade rajamist Imavere põhikool, Paide Sookure lasteaed ja Laupa põhikool.

Paide Sookure lasteaed täiustas omalt poolt radade paketti oluliselt ning teenis suurepärase sisetreviseraja loomise eest tänavu lausa Järvamaa aasta terviseteo tiitli.

Türi põhikooli liikumisõpetaja Liisa Gritšenko ütles, et samad kleebised ja terviseradade märgised tõi nende koolile SA Eesti Terviserajad direktor Alo Lõoke. "Nende abil sai koolimajja maha märgitud kümnete meetrite kaupa erinevaid liikumisvõimalusi pakkuvad rajad, kus õpilastel on hea vahetundide ajal end proovile panna," sõnas ta.

Siseterviserada koosneb mängulistest elementidest, mida saab kasutada sõltuvalt hoone suurusest mõnes koridoris või läbi terve maja. "Siseradade ülesanne koolides ja lasteaedades on innustada lapsi, noori ja õpetajaid rohkem liikuma," selgitas Alo Lõoke.

Lõoke rääkis, et laste regulaarne liikumisharjumus algab kodust ja lasteaiast ning kujuneb edasi koolikeskkonnas. Lapsed ja noored peaksid iga päev liikuma vähemalt tund aega, kuid Tervise Arengu Instituudi kooliõpilaste tervisekäitumise uuringu kohaselt on selliselt kehaliselt aktiivsed vaid 16 protsenti 11−15-aastastest kooliõpilastest.

Vähene liikumine aga avaldab Lõokese sõnul mõju laste kehakaalule, meeleolule ja õpitulemustele. “Arvestades, et lapsed veedavad koolitundides enamiku ajast istudes, võiksid nii õpilased, aga ka õpetajad vahetunnis teadlikult liikumisele tähelepanu pöörata. Liikumine loob uut energiat, pakub vaheldust ja teritab mõttetegevust – uuringud näitavad, et peale aktiivset liikumispausi suudavad õpilased paremini keskenduda,” rääkis ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles