Ostukontroll – nuhtlus või rõõm tasuta maiuse üle?

Tiit Reinberg
Copy
Nutikassad on mõeldud eelkõige suuremate ostude mugavaks tegemiseks, et kassas ei peaks enam tooteid kotist välja võtma.
Nutikassad on mõeldud eelkõige suuremate ostude mugavaks tegemiseks, et kassas ei peaks enam tooteid kotist välja võtma. Foto: Dmitri Kotjuh

Sisened toidupoodi. Võtad puldi ja skannid püüd­likult meelepärase kauba. Pakid kõik hoolikalt kodunt kaasa võetud poekottidesse. Asetad puldi pesasse ja suundud kassasse. Tõmbad läbi oma kliendikaardi, et maksma asuda, ent võta näpust – ekraanile ilmub kiri, mis teatab, et oled sattunud ostukontrolli. Paratamatult tekib mõte: miks just mina?

Coopi kommunikatsioonijuhi Martin Miido meelest ei tohiks ostukontrolli sattumist sugugi isiklikult võtta. Kaup tuleb klienditeenindajale ette näidata automatiseeritud algoritmi alusel, mis korraldab ise, kes millisel hetkel ostukontrolli satub.

Rimi Eesti Foods ASi kommunikatsioonijuht Katrin Bats ütles samuti, et igatahes ei vali poe klienditeenindajad ostukontrolli inimesi kahtlase käitumise või näolapi järgi. «Teenindajad ostukontrolli sattuvate inimeste suhtes kaasa rääkida ei saa, valiku teeb ­süsteem,» sõnas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles