Sügiseste sombuste ilmadega võib päeval veel õhk olla pea 10 kraadi, aga õhtutundidel on asfaldil juba miinuskraadid. „Suur temperatuuri kõikumine tekitab ohtlikke olukordi, sest päevaste plusskraadide valguses ei osata õhtuse tee libedusega arvestada. Lisaks külmale tuleb arvestada ka muude sügiseste teeoludega nagu märjad lehed ja vihm, mis teevad samuti teed libedaks,“ ütles Gjensidige kindlustuse kahjukäsitluse osakonna juht Maarika Mürk.
Kergliikurid sõidavad piisavalt suurtel kiirustel ning võivad kokkupõrkel põhjustada väga tõsiseid tagajärgi. Seda just jalakäija perspektiivist, kes liigub tunduvalt aeglasemalt. “Suur kiirus ja kehvad teeolud võivad lõppeda kukkumise või kokkupõrkega. Kahjukäsitluses näeme, et libedusest ja halbadest teeoludest tingitud kukkumisi kaherattalisega tuleb ette nii sügisel, varakevadel kui ka talvisel perioodil, mil ei osata libedusega arvestada. Tuleb meeles pidada, et vihmast märg ja puulehtedega kaetud asfalt võib olla sama libe kui talviselt jäine tee ning novembri heitlike ilmadega tasub valida teeolule vastav sõidukiirus," hoiatab Mürk.
Tänavusest Gjensidige tellitud ja Nielsen IQ läbiviidud uuringust selgus, et 10% Eesti elanikest sõitis 2020. aastal rohkem jalgratta või tõukerattaga kui eelnevalt.
Talvise rattasõidu meelespea:
1. Igapäevaselt jalgrattaga talvel sõites peaks ühe-kahe kuu järel käima läbi jalgratta töökojast või hooldama jalgratast iseseisvalt.
2. Kui talvine rattatee on enamasti väga libe (näiteks asulavälised vähem kasutatavad teed), siis tuleks valida naelrehv. Tihedamini hooldatud teedel (nt linnas) piisab sageli jämedama mustriga rehvidest.
3. Suurema kukkumisohu tõttu on oluline kanda kiivrit ja teha end teistele liiklejatele tulede abil nähtavaks (nii ees kui ka taga).
4. Vihmast märg ja puulehtedega kaetud asfalt võib olla sama libe kui talviselt jäine tee, mistõttu tasub kiirust langetada miinuskraadide, aga ka hilissügisese vihmase ilma korral.