Üle Eesti on väiksemate ja suuremate raudteepeatuste juurde rajatud auto- ja jalgrattaparklaid, kergliiklusteid ja bussipeatusi, et suunata inimesi kasutama rongiliiklust. Teiste seas valmis antud projekti raames ka Türi raudteejaama jalgratta- ja autoparkla.
Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa sõnul on rongipeatuste inimestele kättesaadavamaks muutmine lisaks raudtee arengule oluline kogu ühistranspordi arendamiseks. „Lõpule jõudnud toetusega liikusime välja mõttemallist, mis eeldas, et rongipeatus on lihtsalt hoone või ooteperroon. Peatusest teeb peatuse seda ümbritsev mugav taristu, mis peab tervitama igat inimest, olenemata sellest, kas ta saabub jalgsi, ratta, auto või bussiga. Rongiväravad on uuendatud, nüüd jätkub sel kümnendil suuremahuline raudtee renessanss, et tõsta kiiruseid, muuta rongiliiklus keskkonnasõbralikumaks ning luua uusi ühendusi Rail Balticuga,“ ütleb Aas.
KIKi juhataja Andrus Treieri sõnul on rohepöörde elluviimisel üheks võtmekohaks ühistranspordi kasutamise suurendamine ning üks keskkonnasäästlikumaid liikumisviise on rongiliiklus. „Selleks, et inimesed loobuksid autodest ja teeksid keskkonnahoidlikke valikuid, on oluline mugavus. Seetõttu on eriti tähtis, et iga päev saaksime võimalikult lihtsalt ja kiirelt kombineerida omavahel rongi, bussi, auto või jalgrattaga liikumisi,“ lisab Treier.
Tehtud tööde käigus rajati raudteepeatuste lähedale parklaid, mis võimaldavad inimestel jätta mugavalt oma sõiduvahendid sinna ja liikuda edasi rongiga. Osades rongipeatustes on digitaalsed infotahvlid, kust saab reaalajas rongi saabumist jälgida, uuendatud on tänavavalgustus ning ligipääsuteed peatustesse.