Heategevustele annetusi tehes eelistaksid Eesti inimesed seda teha pigem kodus pangaülekande vahendusel, kui annetada kohapeal sularahas või pangakaardiga, selgus Citadele Baltikumis tehtud uuringust.
Eestlased eelistavad annetada kodus pangaülekandega
Vastates küsimusele, kuidas inimesed teeksid heategevustele meelsamini annetusi, märkis Eesti inimestest 41 protsenti, et eelistaks teha annetuse rahulikult kodus ja pangaülekandega. 21 protsenti eelistaks sularaha ning 13 protsenti kasutaks kohapeal kohe pangakaardi või muu elektroonilise vahendiga ülekande tegemise võimalust. 22 protsendi jaoks polnud makseviis eriti oluline ning nad ei osanud eelistust valida.
„Näib, et Eesti inimesed tahavad oma annetamise otsuse üle põhjalikumalt mõelda, kuna eelistatakse pangaülekannet selle asemel, et kuskil annetamise kasti juures seda kohe kiirelt teha. Lätis ja Leedus näiteks pangaülekannet nii palju ei eelistata. Lätis kasutaks seda võimalust 26 protsenti vastajatest ning Leedus kõigest 20 protsenti,“ lausus Citadele panga Eesti filiaali juht Hans Pajoma.
Ta lisas, et ilmselt riikide vahelise erinevuse taga ka see, et näiteks Lätis kasutatakse üleüldiselt rohkem sularaha. Läti inimestest 33 protsenti vastas, et nad annetaksid heal meelel pigem sularahas.
Kokku 15 protsenti eestlastest vastas, et nad ei anneta üldse heategevuseks. Lätis vastavalt 20 ja Leedus 17 protsenti.
„Annetuste kogujatelele on aga kõige olulisemaks informatsiooniks ilmselt see, et tegelikult on omajagu inimesi, kes on jätnud oma annetuse tegemata, kuna polnud elektroonilise ülekande tegemise võimalust,“ lisas Pajoma. „Eestist tervelt 45% inimestest märkis, et neil on jäänud selle tõttu annetus tegemata, et neil pole parajasti sularaha kaasas olnud. Lätis on see protsent 33 ning Leedus 40.“
Pajoma selgitas, et õnneks on sularaha kõrval järjest enam alternatiive. Näiteks käivitas Citadele hiljuti Balti riikide kaupmeestele ja teenuseosutajatele uudse maksete vastuvõtmise lahenduse, mis ei vaja makseterminali. Citadele Phone POS on Androidi rakendus, mis võimaldab ettevõtjatel vastu võtta kontaktivabu makseid oma enda nutitelefoni või tahvelarvutiga. Erinevalt makseterminalidest ei ole rakendusel rendi- ega tellimistasu ning seda saab lihtsalt alla laadida läbi Google Play poe.
„Kui annetamine teha inimestele võimalikult lihtsaks, siis on ju loota, et ollakse rohkem valmis ka heategevustesse panustama,“ lausus Pajoma.
Citadele tellitud ja uuringufirma Norstat Baltikumi ülene küsitlus viidi läbi novembri lõpus. Igas riigis küsitleti 1000 inimest vanusevahemikus 18-74.