Pandivere rahvaralli võit jäi Järvamaale

Järva Teataja
Copy
Laupäeval Järva- ja Lääne-Virumaa teedel sõidetud Pandivere rahvaralli üldvõit jäi kodumaakonda- kõigile püüdmatuks osutusid Subaru Imprezaga sõitnud Kevin Kärp ja Hendrik Kraav.
Laupäeval Järva- ja Lääne-Virumaa teedel sõidetud Pandivere rahvaralli üldvõit jäi kodumaakonda- kõigile püüdmatuks osutusid Subaru Imprezaga sõitnud Kevin Kärp ja Hendrik Kraav. Foto: Toomas Kärp

Laupäeval Järva- ja Lääne-Virumaa teedel sõidetud Pandivere rahvaralli üldvõit jäi kodumaakonda- kõigile püüdmatuks osutusid Subaru Imprezaga sõitnud Kevin Kärp ja Hendrik Kraav.

Kevin Kärp tunnistas, et üldiselt võib ralliga enamvähem rahule jääda. „Eesmärgiks sai seatud loomulikult rallivõit ja see sai ka täidetud,” põhjendas ta.

Rallikatseid iseloomustas Kärp huvitavate, tehniliste ja ka autole nõudlikutena. Siiski päris apsakuteta ei läinud ka võidukate sõidumeeste teekond.

„Kolmandal kiiruskatsel oli ühes nukiga paremkurvis sõidujoones känd, mis lõhkus meie autol parema esimese amordi kinnituse ja lõi ratta viltu alla. Õnneks järgnes sellele hooldus ja saime asja paremaks ning sõidetavaks,” kirjeldas ta. „Siinkohal suur tänu isale (Toomas Kärp), kes selle nimel suurt vaeva nägi.”

„Pärastlõunased katsed olid Järva-Jaani pool ja väga mõnusalt kiired, sai nautida neid kuniks 11. katsel, kilomeeter enne finišit meie auto tagadiffer koostöö lõpetas ja laiali lendas. Kolin mis autos oli, oli meeletu ja segas sõitmist, kuid selleks hetkeks oli meil edu õnneks minut ja 37 sekundit lähima jälitaja ees ja jõudsime ühiselt arvamusele et tempo tuleb maha võtta,” avaldas ta. „Ülesõidul olin pidevalt suhtluses isaga. Jutt oli selline, et “ühel hetkel on auto lihtsalt nelikveo asemel esiveoline ja ei midagi muud”. Seega, viimase katse sõitsime esiveolise Subaruga, mis oli üpris huvitav kogemus. Aga saime sellega hakkama ja suutsime rallivõidu endale hoida!”

Kogu selline katsumuste jada annab noore sõidumehe hinnangul saadud võidule veel paremat maitset. Tuli too ju piisavalt keeruliselt ja pingeliselt.

Konkurents nelikveoliste klassis oli küllaltki suur, autosi oli palju, aga enamustel konkurentidel tuli mängu talverallide kõige ohtlikum vastane ehk lumevall. „Tänu millele mängiti meile pisut trumpe kätte, aga ka see on ralli osa,” nentis Kärp. „Tore on näha, et võistlejate huvi on nii suur ja registreerimine oli praktiliselt kolmveerand tunniga lukus ja nimekiri täis. Esimene võistlusmoment ongi juba internetis kirjapanek.”

Olgu öeldud, et esikolmiku moodustasidki vaid nelikveolised masinad.

Pandivere rahvaralli lõpetas 86 ekipaaži. Erinevatel põhjustel katkestajaid kogunes lõpus 24.

Pandivere rahvaralli raames sõidetud noorteralli Eesti meistrivõistluste avaetapi võitsid nooremas vanuserühmas Joosep Planken - Taavi Lassmann (Honda CRX) ja vanemas Tony Schwarzstein - Mehis Kiiver (Honda Civic), vahendab portaal rally.ee.

Väga tublid olid võidukihutamises ka ralliekipaaž Kaspar Kark/ Rando Suve 2WD-ST, kes mõlemad saavutas oma võistlusklassis esikoha. Kark ning Suve olid üldkonkurentsis 16. kohal.

Vendade Bluumide ekipaaž Taisto Bluum/ Villi Bluum 2WD-SE saavutasid tehniliste probleemide kiuste oma klassis aga tubli viienda koha.

Võistlus sõideti talvistes oludes, peaaegu terve võistluspäeva sadas lund. "Nädal enne rallit oli seis ikka väga pingeline, aina sadas vihma. Lõpuks ilm ikkagi soosis rallit ja tulid miinuskraadid," sõnas võistluse direktor Peep Kristal. "Loomulikult ei olnud katsed ideaalsed, aga ilmselt sellest talvest enam paremat ei võta samuti. Katsed olid kindlasti nõudlikud, sest lumekihi all võis peituda nii jää, vesi kui kruus."

Pandivere rahvaralli on välja kasvanud omaaegsest Koeru rahvarallist, mille korraldamist alustas sama meeskond 2005. aastal.

Seekordsel Pandivere rahvarallil oli 12 kiiruskatset. Tegemist oli Eesti autospordi liidu karikavõistluste avaetapiga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles