Omniva 2021. aasta IV kvartali äritulud kokku olid 40,3 miljonit, mis on 10,3 miljonit rohkem kui III kvartalis. Kontserni 2021. aasta äritulud kokku kasvasid eelmisel aastal võrreldes aasta varasemaga 10 protsenti 148,7 miljoni euroni. 2021. aasta ärikasum kasvas 68 protsenti 16 miljoni euroni.
Edukas pakiäri kasvatas Omniva kasumit
Omniva juhatuse esimehe Mart Mägi sõnul oli 2021. aasta ettevõttele kiirete arengute aasta. „Tööd alustas automaatne tolli deklareerimissüsteem, laiendasime pakiautomaatide võrgustikku Baltikumis ja võtsime kasutusele „mitu pakki ühte kappi“ lahenduse. Tulime kvaliteetselt toime aastalõpu ostupühade kordades kasvanud paki- ja postimahtudega,“ ütles Mägi.“
„Investeeringute ja teenuste kliendisõbralikumaks arendamiste kõrval kasvatas Omniva kasumit ja käivet. „Hoogustuv e-kaubandus mõjutas positiivselt pakiteenuste mahtu ja kasvatas tulu nii Baltikumis kui ka siseriiklikult,“ lisas Mägi. „Alanud aastale läheme vastu optimistlikult. Möödunud aastal töötasime välja kontserni järgmise perioodi strateegia, mis keskendub nii koduturul kui Baltikumis kiire ja kvaliteetse klienditeeninduse parandamisele, nutikate logistikalahenduste pakkumisele ning tööprotsesside automatiseerimisele.“
Kontserni 2021. aasta äritulud olid kokku 148,7 miljonit eurot, kasvades aastaga 10%. Kasvu ennekõike mõjutas pakiteenuste tulude kasv 14 miljoni euro võrra sh Lätis kasvasid pakiteenuste tulud 47% ja Leedus 40%. Tulemusele avaldasid mõju kasvanud e-kaubanduse tulud nii Eestis kui Lätis ja Leedus. Näitajaid toetasid ülemaailmsed ja kohalikud ostupühad aasta lõpus, mis suurendasid kontserni siseriiklike kui rahvusvaheliste pakiteenuste mahte. Siseriiklikest margiga kirjadest saadeti ligi 40% aastasest mahust novembris-detsembris. Oktoobris toimunud kohalike omavalitsuste valimised suurendasid otsepostituste mahtu.
Kontserni 2021. aasta EBITDA ulatus 28,2 miljoni euroni, kasvades aastaga 36%. Kontsern teenis 16 miljonit eurot ärikasumit, kasvades aastaga 68% ja oli prognoositud tulemusest oluliselt parem. Ärikulud olid kokku 132,7 miljonit eurot, kasvades 5%.
Strateegilised muudatused. Aasta alguses alustati ettevõtte ümberkorraldamisega, et minna varasemalt ärivaldkondade põhiselt vaatelt üle kliendile ühtse lahenduse pakkumisele. Uut strateegiat toetav struktuur, finantsarvestus jm jõustusid teise kvartali algusest. Aasta lõpus kinnitati ettevõtte uus visioon, strateegilised eesmärgid aastateks 2022-2026 ja peamised arengusuunad, mille kohaselt soovitakse Omniva nime all tegutsedes olle viie aasta jooksul kogu Baltikumi eelistatum logistikapartner.
Postipakkide käibemaksumuudatus. Klientidele lihtsa ja kiire deklareerimisteenuse pakkumiseks arendas Omniva automaatse e-deklaratsiooni lahenduse nende pakkide deklareerimiseks, millele tollimaks ei rakendu (väärtusega alla 150 euro) kuna 1.juulil jõustus Euroopa Liidus nn kolmandatest riikidest tellitud postipakkide käibemaksumuudatus. Teenus on klientide poolt hästi vastu võetud ja aktiivselt kasutusel.
Koroonaviiruse jätkuv mõju majandusele ja e-kaubandusele. Piirangud hoogustasid oluliselt e-kaubandusest tellimist ja suurendasid aasta alguses Omniva pakimahte kogu Baltikumis. Sellest tulenevalt jätkas kasvu pakiautomaatide kui välitingimustes asuva kontaktivaba kanali kasutus, mis on kasutatavad kinnastega ja toetavad viipemakset. Omniva oluliseks konkurentsieeliseks on õues paiknevad pakiautomaadid. Ka on Omniva pakiautomaatide võrgustik kõige suurem, mis tähendab, et automaadid on kliendile kõige lähemal. Koroonaolukord mõjutas tugevalt pakimahtusid ka aastalõpu tipp-perioodil. Ostupühade ja jõulude väga edukale teenuseosutamise õnnestumisele aitas kaasa ka põhjalik ettevalmistus, varasemad kogemused ning klientide koostöövalmidus.
Pakiautomaatide võrgustik laienes aasta lõpus Eestis 11 maakonnas ja lisaks tulevad uued pakiautomaadid Lätti ja Leetu. Ettevõttel on üle Eesti 286 ning Baltikumis kokku 937 pakiautomaati. Lisaks on 265 postiasutust ja 1470 kirjakasti. Võrgustiku laienemine jätkub kogu Baltikumis, Eestis ennekõike maapiirkondades koostöös kohalike omavalitsustega.
Rahvusahelise äri käive oli oodatust tunduvalt parem ja seda tänu tugevale aasta algusele. Lisaks olemasolevatele suundadele lisandusid uute oluliste sihtriikidena Soome ja Moldova. Uue teenusena lisandus Baltikumi jälgitavad lihtsaadetised.
Infoäri teenuseid osutav tütarettevõte Finbite OÜ aasta möödus edukalt. Teenuse kasutamine oli stabiilne, märgata on suuremat ettevõtete huvi e-arvetega seonduvate teenuste vastu, mida võib seostada paljude ettevõtete jätkuva kodukontorites tegutsemisega. Olulisematest hangetest võideti Tallinna linna e-arvete hange järgmiseks 5 aastaks. Avaldati Finbite äpp, kus kliendid saavad oma kuluaruandeid esitada lihtsalt ja kiiresti. Uus lahendus on leidnud klientide seas aktiivset kasutust ja saanud positiivse tagasiside osaliseks.
Filateelias anti välja 26 postmarki tähistamaks väärikaid sündmusi või isikuid meie riigis.
IV kvartali ja 2021. aasta konsolideeritud vahearuanne on avaldatud ettevõtte kodulehel. Tegemist on 2021. majandusaasta aruande lõplikult auditeerimata andmetega. Auditeeritud andmed avaldatakse märtsi lõpus.