Ministeerium soovib taas siduda lõpueksamid lahti põhikooli lõpetamise tingimustest

Copy
Põhikooli eksam. Foto on illustratiivne.
Põhikooli eksam. Foto on illustratiivne. Foto: Tairo Lutter

Haridus- ja teadusministeerium soovib kahe möödunud aastaga sarnaselt ka sel õppeaastal siduda põhikooli lõpueksamite tulemused lahti kooli lõpetamise tingimustest.

Haridus- ja teadusministeerium saatis oma partneritele kooskõlastamiseks ja arvamuse avaldamiseks muudatusettepaneku, mille kohaselt on lõpueksamid sel õppeaastal kohustuslikud, kuid eksamitulemused ei ole põhikooli lõpetamise otsuse tegemise aluseks. Ühtsete põhikooli lõpueksamite ja põhikooli koolieksamite hindamistulemused esitatakse muudatusettepaneku järgi sel õppeaastal protsendina maksimaalsest tulemusest. Vastava ettepaneku esitasid ministeeriumile märtsi alguses Eesti õpilasesinduste liit, Eesti õpetajate liit, Eesti haridustöötajate liit ja Eesti koolijuhtide ühendus.

Haridus- ja teadusministri Liina Kersna sõnul on ettepanek igati õigustatud, sest õpilaste õppimisvõimalused on viimastel aastatel olnud ebavõrdsed. “Praegused põhikoolilõpetajad on kogu viimase kooliastme ehk 7.-9. klassini pidanud koroonaviiruse leviku tõttu õppima ebamäärastes tingimustes, sest nakkuskollete tõttu on vaheldunud kontakt- ja distantsõpe ning paljud õpilased on pidanud ka eneseisolatsiooni tõttu nädalaid distantsilt iseseisvalt õppima,” selgitas minister Kersna. “Õpilaste ja õpetajate seas tehtud uuringute põhjal saame öelda, et distantsõpe ei ole kontaktõppega samaväärne. Näiteks Tallinna Ülikooli distantsõppe uuringus hindas 28% õpilastest distantsõpet vähem tõhusaks kui tavaõpet. 50% õpetajatest leidis, et distantsõpe oli vähem efektiivne kui tavapärane õppekorraldus ja 42% õpetajate hinnangul omandasid õpilased ainekava materjali vähem.”

Tagasi üles