Viimase kuu jooksul on internetist kaupu ostnud 53% Eesti elanikest, mis on madalam eelmise aasta lõpu tasemest, selgub Kantar Emori värskest e-kaubanduse trendiuuringust.
Viimase kuu jooksul on veebipoodidest kaupu ostnud üle poole elanikest
Aprillikuu tase jääb maha aasta lõpus tehtud uuringu tulemustest, siis jäi e-ostjaskonna määr 58–59% tasemele. Praegune tase sarnaneb möödunud aasta sügise algusperioodile ehk ajale enne uue koroonaepideemia laine aktiveerumist.
2021. ja 2022. aasta internetiostude tippaeg jääb aastatagusesse märtsi–aprilli perioodi, mil veebist tegi oste suisa 65% elanikkonnast. Kantar Emori uuringueksperdi Kersten Jõgi sõnul on tänane, oluliselt madalam e-ostmise aktiivsus otseselt seotud piirangute puudumise ja madalama ohutajuga. „Eelmisel kevadel oli olukord oluliselt tõsisem ning kaupluste sulgemine tõi kaasa hüppelise e-ostmise kasvu ning veebist ostmine kasvas pea kõigis kaubagruppides,“ lisas Jõgi.
Uuringus kaardistatud 14 kaubagrupi seas on jätkuvalt kõige suurema e-ostjaskonna osakaaluga elektroonika, kus veebiostjaskond ületab 50% piiri. Elektroonikatooted on ka ainuke kaubagrupp, kus veebiostjaid on rohkem kui tavapoodidest ostjaid.
Kõige vähem ostetakse internetist ravimeid. Selle kaubagrupi puhul jääb veebiostjate osakaal alla 10% taseme.
Kõikide kaubagruppide võrdluses on eelmise aasta kevadist tipptaset suutnud hoida ravimid, toidukaubad ja kosmeetika, kus tänaseks on alles ca 80% e-ostjaskonnast. Kõige rohkem on tavakaubandusse tagasi siirdunud riiete ja jalatsite ostjad, siin on veebist ostjaid järele jäänud alla poole toonasest ostjaskonnast.
E-kaubanduse trende kaardistav veebiuuring toimus 14.-20. aprillini ja selles osales 1094 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat.