Pärast sõja puhkemist ning Venemaa ja Valgevenega koostöö katkemist tekkis Saku Õlletehasel, nii nagu paljudel teistel õlletootjatel, probleeme klaaspudelite tarnega. Et pudelite võimalikku defitsiiti vältida, kutsub Saku Õlletehas inimesi üles taarat mitte pikalt koju koguma, vaid seda pandipakendi süsteemi kaudu esimesel võimalusel tagastama.
Õlletootjatel napib klaaspudeleid - anna oma panus ja vii kodus seisev taara ära
Kuna osa klaaspudelitest tarniti varasemalt Venemaalt, tuli sõja puhkedes hakata otsima alternatiivseid tarnijaid mujalt maailmast, sest Venemaa ja Valgevene ettevõtetega lõpetati igasugune koostöö ja äritegevus. Saku Õlletehase juhatuse liikme Jaan Härmsi sõnul on Euroopa tarnijate vähesus ja kõrghooaeg uute klaaspudelite leidmise väga keerukaks teinud.
Samuti on klaaspudelite ostuhind sõltuvalt pudeli tüübist ja tootmiskohast tõusnud vahemikus 20-80%. „Probleem on selles, et Venemaa ettevõtted tarnisid Euroopa turule märkimisväärses koguses klaasi. Ka meil oli tarnijaid, kelle tehased asusid Venemaal ja nendele oleme olnud sunnitud otsima alternatiive. Euroopa tarnijate vähesuse ja kõrghooaja tõttu on uute pudelite leidmine kujunenud meile väga keeruliseks, sest olemasolevatel tarnijatel puudub üldiselt kapatsiteet uute klientide vastu võtmiseks. See probleem puudutab mitte ainult Eestit, vaid Euroopat laiemalt,“ selgitas Härms.
Härms tõdes, et klaaspudelite puuduse tõttu küll ükski armastatud toode poelettidelt otseselt ära ei kao, kuid Saku Õlletehas on olnud sunnitud mitmed tooted, mis olid algselt plaanitud turule tuua pudelis, nüüd ümber muutma purgitoodeteks. Mõningatel juhtudel on plaanitud uue toote turule toomine käesolevaks aastaks koguni tühistatud. „Loodame ja pingutame, et olukord vähemalt peale kõrghooaja lõppu muutuks – peame Euroopa klaasitootjatega läbirääkimisi suuremate koguste osas,“ selgitas Härms.
Et suvi ilusti üle elada ja tarbijatele nende lemmikjooke jätkuvalt harjumuspärases pakendis serveerida, kutsub Saku Õlletehas inimesi üles taarat mitte pikalt koju koguma, vaid seda pandipakendi süsteemi kaudu esimesel võimalusel tagastama.
„Me tõesti tahame inimesi jätkuvalt nende lemmikjookidega rõõmustada ja kostitada nii, et tarbija jaoks ei muutuks midagi – ei pakendis, toodete saadavuses ega muus. Töötame selle nimel täiskäigul igapäevaselt. Küll aga teen siinkohal üleskutse ka tarbijatele, sest selles ootamatus olukorras ja muutunud maailmas vajab joogitööstus ka teie abi. Seega – kui teil on koju taarat kogunenud, siis ärge laske sel garaažis või kuuri all pikalt seista, vaid viige see esimesel võimalusel ära ja saatke klaaspudelid pandipakendi süsteemi kaudu uuesti ringlusesse,“ innustas Jaan Härms.
Eesti Pandipakendi andmetel on eestlased tublid ja usinad pakendite tagastajad. Eelmisel aastal suunasid Eesti tarbijad rekordkoguses pandipakendeid ringlusesse tagasi – kokku ca 330 miljonit, sh nii ühekordsed kui ka korduskasutatavad pakendid