„Uuringu tulemused näitasid, et noored on küllaltki hästi kursis, missugust ärimudelit võiks nimetada kogukondlikuks. Oluline osa noortest, kes tunneb muret sissetulekute ja vara jaotuse suure ebavõrdsuse pärast ühiskonnas, teab, et on olemas ärimudeleid, mille tulemusena loodud väärtus jaguneb rohkemate kogukonna liikmete vahel. Samas tekitas paljudele raskusi seesuguste ettevõttete nimetamine, mis toimiksid antud majandusmudeli kohaselt,“ kommenteeris Ivask.
Tervelt 81% noortest ei osanud spontaanselt nimetada ühtegi Eesti ettevõtet, kelle toimimine vastaks kogukondliku majandusmudeli tunnustele. Kui noortel paluti märkida kogukondliku majandusmudeliga ettevõtteid Eesti 12 tuntud suurettevõtte hulgast, mainiti kõige enam Coopi (38%), Tuleva Pensionifondi (27%) ja Enefit Greeni (27%).
Alo Ivaski sõnul kinnitas läbiviidud uuring Coop Eesti hüpoteesi, et Eesti noored inimesed, kes peagi hakkavad langetama ühiskonna jaoks olulisi otsuseid, tajuvad ühelt poolt selgelt vajadust tegeleda sotsiaalmajandusliku ebavõrdsusega, kuid teiselt poolt ei ole väga teadlikud ühistulisest ettevõtlusvormist ja sellest tulenevast kasust kogukondadele.
„Eestis tuleb tõmmata laiemat tähelepanu kogukondade koostööle, et kohalikud mured leiaksid ka kohaliku lahenduse. See eeldab, et koostööd teevad kohalikud ettevõtjad, kohalikud elanikud ja koostööd toetab omalt poolt kohalik omavalitsus. Kogukondlik majandusmudel võimaldab ettevõtetel kasumit teenida nii, et sellest võidab tavapärasest suurem osa ühiskonnaliikmetest,“ ütles Ivask.
Coopi kaubamärk ühendab 19 piirkondlikku ühistut, mille 320 kauplust moodustavad Eesti suurima jaekaubandusketi. Coop tähistab sel aastal ühistulise kaubandustegevuse 120. aastapäeva Eestis.