Inflatsioon on tõstnud inimeste huvi elektriautode ostmise vastu

Järva Teataja
Copy
Elektriautode laadimispunkt Mustamäel.
Elektriautode laadimispunkt Mustamäel. Foto: Toomas Huik / Postimees

Vastavalt Norstati läbiviidud uuringule usub kolmandik Eesti inimestest, et kallima elektriauto ostmine tasub end pikas perspektiivis ära võrreldes odavama alternatiivse gaasiauto mudeli ostmisega. Elektriautot peavad pikas plaanis soodsamaks eeskätt Tallinnas ja selle lähiümbruses elavad inimesed (42 protsenti), samas kui maapiirkonnast pärit vastanute seas jäi veendumus elektriauto tasuvusest madalamaks (26 protsenti).

Uuringu tellija Moller Auto grupi Baltikumi ettevõtete ärijuhi Izīda Gerkena sõnul on energiakriis ja kütusehindade tõus kasvatanud inflatsiooni, mistõttu on elektriautode liisingu igakuised kulud võrdsed sisepõlemismootoriga autode hooldus- ja kütusekuluga. “Tavapärase kütusega autod vajavad palju rohkem hooldust, kuna seal on enam riistvara ja tehnilisi vedelikke, mida tuleb regulaarselt vahetada. See omakorda suurendab tõenäoliselt elektriautode nõudlust,” selgitas ta.

Madalamad ülalpidamiskulud on elektriauto kasuks otsustamisel olulised – enam kui pooled vastanutest tõid välja, et madalamad kulud motiveeriks neid elektriautot ostma. Naiste jaoks on madalamad ülalpidamiskulud otsustavama tähtsusega kui meeste jaoks. Ülalpidamiskulusid nimetas olulise argumendina lausa 64 protsenti naistest, samal ajal meestest pidas seda oluliseks 46 protsenti.

Kaalukate argumentidena elektriauto ostmise kasuks otsustamisel tulid uuringus esile ka tasuta parkimise võimalus ning keskkonnamõjud. Tallinna ja selle lähiümbruse elanikke motiveeriks elektriauto kasuks otsustama ka elektriautodele mõeldud eraldi sõiduread, mis võimaldaksid linnas kiiremini liigelda.

Uuring tõi ka välja, et Eesti inimesi motiveeriks elektriauto ostmise kasuks otsustama maksusoodustused, mida nimetas olulise argumendina lausa 61 protsenti vastanutest. Seda peavad võrdselt tähtsaks nii mehed kui naised olenemata sellest, kas elatakse linnas või maapiirkonnas.

Täna on Eesti ainus Balti riik, kus riik ei toeta elektriautode ostmist. Eesti küll alustas riikliku kaasfinantseerimist 5000 euro ulatuses piiratud arvu elektriautode jaoks, kuid eelarve kasutati väga ruttu ära ja uut toetusmeedet ei ole avatud.

Uuringu viis maikuus kõigis kolmes Balti riigis läbi Norstat. Vastanuid oli Eestis 707 inimest vanuses 18-74 a.

Moller Auto Grupp on esindatud kõigis kolmes Balti riigis, esindades Lätis ja Leedus kaubamärke Volkswagen ja Audi ning Eestis kaubamärke Volkswagen ja Škoda, samuti on Moller Auto Viru Audi ametlik teeninduspartner Virumaal.

Eestis koosneb Moller Auto kontsern kolmest ettevõttest – Moller Auto Tallinn, Moller Auto Pärnu ja Moller Auto Viru. Leedus kahest ettevõttest – Moller Auto ja Moller Auto Keturi Ziedai, Lätis neljast ettevõttest – Moller Auto Latvia, Moller Auto, Moller Auto Krasta ja Moller Auto Ventspils. Moller Auto Grupi Baltikumi ettevõtete auditeerimata kogukäive 2021. aastal oli 267 miljonit eurot, auditeerimata kasum enne makse oli 9 miljonit eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles