Kantar Emor: Tajutud hinnatõus on kõrgem kui tegelik inflatsioon

Järva Teataja
Copy
Üldisest hinnatõusust jäävad puutumata vaid poekettide omatooted, sest neid hangitakse pikaajaliste lepingutega ja suurtes kogustes.
Üldisest hinnatõusust jäävad puutumata vaid poekettide omatooted, sest neid hangitakse pikaajaliste lepingutega ja suurtes kogustes. Foto: Marko Saarm/Sakala

Eesti inimesed tunnetavad umbes 23-protsendilist hinnatõusu võrreldes eelmise aastaga, selgub hiljutisest Kantar Emori uuringust.

Iga viies vastaja hindas hinnatõusuks üle 30%, sealhulgas oli ka neid, kes arvasid, et hinnad on lausa kahekordistunud. „Nendes vastustes on kindlasti tubli annus emotsionaalset reaktsiooni praegusele majandusolukorrale,“ kommenteeris Kantar Emori käitumisteaduste juhtekspert Heidi Reinson. „Samas tuleb mõista, et inimeste ostukorvid on erinevad ja kõrge hinnatõusu läbi teinud toote- ja teenusegrupid võivad moodustada suure osa igakuistest kulutustest,“ lisas Reinson.

Iga teine eestimaalane on inflatsiooni tõttu ka suuremaid kulutusi edasi lükanud. Madalama sissetulekuga sihtrühmas on seda teinud lausa kaks kolmest vastajast.

Kantar Emori mahukas finantskäitumise uuringus osales üle 1600 Eesti elaniku vanuses 18–74 eluaastat. Küsitlustöö toimus mai lõpus ja juuni alguses.

Tagasi üles