Arutatakse ka jõupingutuste jagamise määrusega seatud riiklikke heite vähendamise eesmärke sektorites, mis jäävad kauplemissüsteemist välja (transport, põllumajanduses peamiselt karjakasvatus jmt). Eesti toetab senisest kõrgemaid eesmärke, kuid peame arvestama, et heite rangema sihttaseme saavutamine on Eestile märkimisväärne väljakutse, mis vajab valdkondlike poliitikate ülevaatamist. Tagada pole vaja mitte üksnes olemasolevate eesmärkide täitmine, vaid ka teatavate meetmete rakendamise kiirendamine ning uute, süsteemset lähenemist toetavate meetmete väljatöötamine.
Eestit puudutab läbirääkimistel LULUCFi sektori süsiniku sidumise suurendamise küsimus. Eesti toetab põhimõtteliselt ses osas üldeesmärgi saavutamist – 2030. aastaks siduda sektoris 310 miljonit tonni CO2 ekvivalenti –, aga seda tingimusel, kui saame eelneva viie aasta jooksul kasutada piisavas koguses lisakompensatsiooni ning juurde erinevaid paindlikkusmeetmeid. Urmas Kruuse sõnul peame tagama, et Eestil ei tekiks olukorda, kus peame perioodi lõpus teistelt riikidelt suures koguses CO2 ühikuid ostma või märgatavaid sotsiaalmajanduslikke mõjusid kandma. „Kui eelpoolnimetatud tingimuste poole ei õnnestu läbirääkimistel liikuda, siis ei saa Eesti üldist lähenemisviisi toetada,“ nentis Kruuse.
Praeguste tingimuste jõustumisel kaasnevad metsandusele, põllumajandusele ja turbatööstusele olulised sotsiaalmajanduslikud mõjud, seepärast on regulatsiooni paindlikkus meile väga oluline. Võimalikke lisameetmeid tuleb kindlasti kavva võtta ja rakendada, aga paljud neist annavad LULUCF- sektoris tulemusi alles kuni kümne aasta pärast.
Lisaks kliimapaketile on homme Luksemburgis arutelul metsade raadamise ja degradeerumise peatamine. Selle sisu on, et osa kaupade, näiteks veiseliha, soja, kohvi ja puidu puhul, on edaspidi tarvis Euroopa Liitu importimisel või sealt väljaviimisel tõestada, et nende tootmise ja kasvatamisega ei ole kaasnenud metsade raadamist ega degradeerumist. Eesmärk on, et EL ei aitaks kaasa ülemaailmsele raadamisele ega metsade degradeerumisele.