Suve alguse soojad ilmad on viinud Eesti inimesed nii randa kui grillima. Selle suve hitid on värsked puu- ja juurviljad, kanaliha ja erinevad kodumaised karastusjoogid, iseäranis kali.
Selle suve hitt on kali, iseäranis kodumaine kali
„Meie kaupluste viimaste nädalate tulemuste pealt on selgelt näha, et Eesti inimesed on otsustanud suve alguse ilusad ilmad enda kasuks ära kasutada, veetes selle aja perega rannas, grillides koos sõpradega või otsides erineval viisil jahutust vahepealsele kuumalainele,“ ütleb Maxima Eesti turunduse ja avalike suhete osakonna juht Tiia Schapel.
Kuigi juba paar aastat on olnud näha, et Eesti inimene eelistab oma toidulaual üha enam värsket puu- ja juurvilja ning sealiha kõrval teeb järjest enam ilma kanaliha, siis sel suvel on näha selle trendi süvenemist. „Kuigi arbuus ja murel on ikka juuni lõpus, juuli alguses peamised tegijad värskete puuviljade vallas, siis sel aastal on nende nädalased müügikogused kasvanud arbuusi puhul kuni 40% ja mureli puhul kuni 45% eelmise aastaga võrreldes,“ kirjeldas Schapel.
Lisaks on näha, et vahepeal vähem huvi tuntud nektariini ja virsiku vastu on huvi taas tärganud, nädalased müügikogused on kohati kasvanud kuni 27%. „Nende edule on kaasa aidanud ka meie sooduspakkumised,“ rõhutas Schapel. Aastaajale kohaselt tuntakse palju huvi ka varase kartuli, lühikese kurgi ja erinevat sorti tomatite järele.
„Tänu heale hinnale on vaarikatomat sel suvel tõeliseks hitiks osutunud, seda on ostetud kuni 70% rohkem,“ lisas ta. Huvi erinevate kanaliha toodete järele on samuti eelmise suvega võrreldes kasvanud. „Näiteks jahutatud broileri kintsuliha müügikogused on kasvanud viimastel nädalatel kuni 36% ja näha on suurenenud huvi nii broileri rinnafilee kui ka kanašašlõki järele,“ rääkis Schapel.
Selle suve tõeliseks hitiks on saanud aga kodumaised karastusjoogid – nii kalja kui ka Värska mineraalvee müügikogused on eelmise suvega võrreldes mitmekordistunud. „Näiteks kaheliitrise A.Le Coqi Kalja müügikogused on kuni 2,5 korda kasvanud, sellele on osalt ka meie sooduspakkumine kaasa aidanud,“ rääkis Schapel. Erineva suurusega pudelites Värska vee müügikogused on viimastel nädalatel teinud samuti kahe- kuni kolmekordse kasvu.
„Kuumalaine ajal oli selgelt näha varasemast suuremat nõudlust igat sorti vee järele, iseäranis palju kasvasid 5-liitrise vee müügikogused, mis samuti mitmekordistusid,“ rääkis Maxima Eesti esindaja. Kuumalaine ajal haarati ka erinevat sorti ventilaatorite järele. Lisaks oli näha, et kuumad ilmad viisid pered rannamõnusid nautima, sest ujumisrõngaste läbimüük kasvas eelmise aasta sama ajaga võrreldes 2,5 korda.
„Eesti inimesed saavad kogu suve vältel Maximast oma igapäevaostud soodsalt kätte, erinevaid häid sooduspakkumisi jagub meil ka järgmisteks nädalateks. Näiteks sel nädalal on meil müügil väga hea hinnaga kobartomatid ja jahutatud broileri kintsuliha. Lisaks jätkub meil suvise hinnahulluse kampaania, mille raames saab väga palju erinevaid köögis ja mujal majapidamises vajaminevaid tooteid samuti väga hea hinnaga,“ ütles ettevõtte turunduse ja avalike suhete osakonna juht, kinnitades, et Maximast saab suveks kõik, mis vaja.
Maxima on Baltikumi suurim jaekaubandusettevõte. Eestis annab ettevõte tööd ligi 3700 inimesele. Igapäevaselt teenindavad Maxima kauplused keskmiselt 140 000 eestimaalast. Ettevõte tegutseb Eestis 2001. aastast, olles tänaseks üks suuremaid siinseid tööandjaid ja maksumaksjaid.